Gå til innhold

De for&%#? fruktfluene

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller melfluer eller hva det nå er!

Nå har de atter inntatt kjøkkenet og vi kjører skikkelig frukt og smuleregime i håp om at vi blir kvitt de som snarest.

Svirrer rundt oss inne på kjøkkenet og benken må til enhver tid være blåst! Nå står noe av frukten i skuffen i kjøleskapet og eplene i betryggende avstand inne på stua. Irriterende at de kommer og en glede når de endelig har forsvunnet.

Min største skrekk er at dette er melfluer. Det betyr ut med alt fra skapene og rett i søpla, og det meste som skal inn der må via fryseren for å være sikker på at vi er kvitt alle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, så irriterende! Håper de blir forsvinner uten store rydde-vaske-aksjoner!

Kjenner jeg blir irritert når jeg handler urter eller andre planter, hvor disse småfluene tydeligvis følger med på kjøpet... Eller av og til også på i bananer. Ekkelt! Jækkk!

Skrevet

Er det de samme som jeg får i blomsterpottene mine når jeg har kjøpt nye potteplanter eller pottet om de gamle??? De er noe herk!!!!!

Skrevet

Det er ekkelt! Jeg fikk med meg en stor koloni sammen med en kurv med plommer her om dagen. En hel sverm rundt fatet med frukt :-(

Melfluer har jeg ikke hørt om en gang. Jeg fikk en gang en stor mengde larver i en melpakke. Sendte den tilbake til Regal og fikk vite at det var larver til melmøll (ekkelt, ekkelt, EKKELT). Så finnes det altså også melfluer?

Skrevet

Du har nok rett når det gjelder melmøll!

Kaller dem bare melfluer, for de flyr jo rundt og koser seg med alt av "godsaker" som er rundt omkring i skuffer og skap og benk.

Vi fikk dem en gang Trollfar åpnet posen med frokostblanding. Han sluttet helt med det etterpå......

Skrevet

Hvis det er "bananfluer" som jeg kaller dem, så er de lette å fange faktisk. Bland Zalo og balsamicoeddik, og vips så bader de oppi der, og du kan spyle dem ned i vasken.

Skrevet

Ja, jeg har en skål med zalo og bringebæredikk stående nå over helgen, med det svimer endel rundt ennå! Får bare la det gå noen dager til før jeg orker å starte med det store tømmeskap-prosjektet hvis de ikke er blitt borte....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...