Gå til innhold

Hvordan fikse morgenkaoset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips til hvordan man får den hektiske morgenstunden før alle skal på jobb og poden i barnehagen til å bli mest mulig harmonisk? Jeg sliter sånn med å komme avgårde når vi skal - det er alltid noe som kræsjer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle på badet først- før frokost

Lage nistepakker kvelden før (ha i kjøleskapet)

Legge frem klær kvelden før

Skrevet

Gjør mest mulig klart kvelden før feks klær, utstyr, mat osv. Rydd huset passelig før du legger deg så er det ikke pyton å stå opp.

Er dere to voksne, så del på oppgavene. En tar barnet, den andre steller seg og lager frokost, den andre spiser med barnet når den andre steller seg. Har dere flere barn, ta ett hver.

Her tar pappan minste opp først, steller henne å går ned for å lage frokost. Jeg tar eldste og sender henne ned til frokost etter hun er stellt og steller så meg. Pappan kjører begge til bhg, jeg rydder bad og kjøkken og spiser på vei til jobb.

Vi har gode og rolige morgenstunder på denne måten

Stå gjerne opp ett kvarter før du pleier, det gjør godt å ha 15min ekstra

Skrevet

Jeg står opp en time før de andre og dusjer, sminker og fikser meg for dagen.

Så vekker jeg Noah og så spiser vi, mens jeg lager frokost leker Noah litt, ser litt på barnetv eller lignende.

Under frokosten så lager jeg matpakke, pakker den ned i sekken, og rydder opp mens Noah igjen får leke litt o.l

Så går vi på badet, steller han, pusser tenner og tar på klær, så går vi ut i bilen og kjører til bhg:)

Klær finner jeg frem dagen før, det samme med eventuelt skift o.l som skal med til bhg.

Vi har faste plasser til alt av ting, klær o.l slik at alt er på plassen sin og vi slipper å lete.

Vesken min er også pakket kvelden før, med alt jeg trenger den dagen.

Skrevet

Ikke kaos her, men da har jeg lagt fram klær til oss alle kvelden før, rydda stue og kjøkken. Pakka sekkene til ungene med skiftetøy, gymtøy til guttungen. Så står jeg opp en halvtime før ungene, hopper i dusjenordner meg, vekker ungene og lager matpakker, frokost..så spiser vi alle sammen, har da i hvertfall 30 min til det, så kler jeg på de som trenger hjelp til det, fikser hår og så er det på med yttertøy og ut i bilen...

Har tre barn( 10år, snart 3år og ei på under 1 1/2år) og er alene alle morgenene i uka siden pappan starter kl 4.30 med sin dag.

Alt foregår rolig......null stress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...