Espoir Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Mange menn er så stolte av at de har høy smerteterskel. Og det har en undersøkelse vist at de faktisk har i forhold til kvinner. Men det de fant ut var: Det skal mer til før menn KJENNER smerte, altså deres følsomhet er lavere enn kvinner, så hvis f.eks en mann brenner seg på et strykejern, gjør det mindre vondt for ham enn hvis en kvinne brenner seg. Men likevel var det slik at det tok lenger tid før kvinner klaget på en smerte enn før menn gjorde det. Altså det faktiske smertenivået kan blir høyere hos kvinner enn menn før de skriker. Så hvis for eksempel både en kvinne og en mann brenner seg like mye på et trykejern, vil mannen klage mer selv om hans smerte er mindre enn kvinnens. See?
Gjest Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 jeg trur så absolutt på påstanden:) men prøv å fortell dette til en mann^^
olla Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 yes, det er nok slik, og det tror jeg så gjerne, av erfaringer fra hjemmet her!!! Og så er det forskjellig for oss kvinner også. Jeg har f.eks fryktelige mens-smerter, som er blitt en del av livet, så da jeg skulle føde spurte jordmora meg i telefonen: har du rier, spurte ift menssmerter, og konkluderte med: nei, du føder nok ikke på dette vaktskiftet(kl 24 var kl) 1 time etter var vi på sykehuset, 4 timer deretter var vår førstefødte født. Altså: min smerteterskel for slike smerter var høyere enn andres. Jeg kan ennå si at rier ikke er vondt, pga at jeg er vandt med mye vondt ila mens-perioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå