Gå til innhold

McCain eller Obama?

Let's hear it for the boys!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere kunne stemt i valget i november, hvem hadde dere stemt på og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært amerikaner, hadde jeg nok som hovedregel stemt demokratisk ved valgene. I år virker det som begge kandidatene orienterer seg mot midten, dog på hver sin side av midten. Da blir ikke forskjellene så tydelige som de har vært ved tidligere valg, og dermed er det heller ikke åpenbart hvem som skulle fått stemmen. Da kunne nok holdninger i enkelte saker vært utslagsgivende for min stemme.

Altså dødt løp. Men det var inntil McCain valgte seg Palin. Nå sier jeg bare: Go Obama!

Skrevet

Bush støtter McCain - det sier vel nok.

Skrevet

Et hvilket som helst menneske med respekt for seg selv ville vel gått for Obama -nettopp fordi han er demokrat.

Det er for mange "verdier" blandt de republikanske som ikke er forenelige med mitt syn på "frie" mennesker i alle fall -sånn som deres holdninger til fri abort, våpenspørsmål og ikke minst deres wannabe moralske superiority!

Skrevet

Ja, det sier det meste. Du har rett.

Jeg tenkte bare jeg skulle være litt reflektert denne gangen, i stedet for å bruke ryggmargsrefleksen og skyte fra hofta. Men nå er både reflekser og refleksjoner synkronisert: Jeg kunne ALDRI stemt på noen som støttes av Bush.

Go Obama!

Skrevet

Jeg er også litt sånn Anyone But Bush. Det har jeg også vært helt siden valget i 2004. Obama står for mye bra, i tillegg til at han virker som et sympatisk menneske. McCain er jo rett og slett bare skummel! Jeg er sjeleglad for at han skjøt seg selv i foten ved å velge Palin som sin visepresidentkandidat.

Skrevet

Obama. McCain og gjengen er triggerhappy, konservative, våpenforkjempere og abortmotstandere. Obama virker intelligent, utdannet og sympatisk.

Skrevet

vel, det er vel ganske innlysende ettersom Bush ikke har fått utrettet annet enn Bush-shit. McCain skal jo bare videreføre Bush-shit, forutenom å føre Amerika tilbake til 1800-tallet. Historie er kjekkest å lese om, ikke leve i.

GO OBAMA.

Skrevet

Den skjønte jeg ikke. Var det trykkfeil?

Du skriver at Obama er triggerhappy, konservativ, våpenforkjemper, som også er intelligent, utdannet og sympatisk?

Skrevet

Det var et punktum der, mellom Obama og McCain.

Skrevet

Fikk innkalling til optiker for et år siden, men jeg syntes synet var så fint at jeg ikke gadd å gå. Angre, angre :-D

Skrevet

Hehe.

Du blir nok tilgitt :)

Skrevet

Jeg får helt frysninger når jeg tenker på at Obama kan vinne... Den første svarte presidenten! Helt fantastisk!

Skrevet

Jeg vil ha Hillary!

Men joda, hadde selvsagt stemt Obama. Fordi republikanere er skumlere enn FrP, vel.

Skrevet

Jeg ville også ha Hillary.

Men nå ønsker jeg meg Obama til datters 4-årsdag. Stakkars, hun fikk Bush da hun ble født! Ikke rart hun ikke ville ut.

Skrevet

Helt klart Obama. Men tror desverre ikke at han har en sjanse. Kommer nok endel rasistiske idioter frem og stemmer på McCain bare for å forhindre at det kommer en mørkhudet inn i Det Hvite Hus.

Skrevet

Jeg tror nok den rasistiske delen av USA er sterkt overdrevet, men tror nok desverre at Obama kan tape fordi det er penga som rår -og McCain har vanvittig pengesterke folk i ryggen!

Skrevet

Av de to, så må jeg si meg enig med resten og si Obama.. Ville sett Hillary som president da.

Egentlig burde vi ha stemmerett når det kommer til valget i USA... Det er helt tydlig at de ser på seg selv som "the ruler of the world"

Så på et eller annet show hvor de pratet om valget i stad.. Der var det en eller annen idiot som uthevet at uansett hvem som vant valget, så var det en gigantisk oppgave. Personen skulle jo tross alt styre verden!!!

Og da burde jo alle ha stemmerett? Eller?

Skrevet

Aner ikke, for jeg bryr meg mest om USA's utenrikspolitikk ettersom jeg ikke bor i landet, og utenrikspolitikken tror jeg er temmelig lik hos dem begge.

Skrevet

Dessuten har McCain valgt en svært konservativ visepresidentkandidat, som kommer til å sanke stemmer fra de konservative kristne velgerne. Dem er det i hvertfall mange av.

Skrevet

Obama uten tvil. Jeg synes det er helt fantastisk å høre han tale. Jeg er enig i svært mye av hans politiske standpunkter men han vinner også veldig mye på karisma og taleevne og det er egenskaper som er viktige for USAs president.

Mc Cain er stusselig han forsøker etter beste evne å svartmale Obama, så dypt synker ikke Obama.

Nå har han itillegg valgt en visepresident kandidat som han kun har truffet en gang...det sier mye om han synes jeg

Bush støtter Mc Cain, Clinton støtter Obama...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...