Gå til innhold

Tale frå bruda - la oss hjelpe kvarandre litt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg skal gifte meg på laurdag og slit litt med tala. Dette er elementa eg har med:

-takk til foreldra mine for god oppdraging :) og å ha tatt godt i mot brudgomen

-takk til svigerfamilien for å ha tatt godt i mot meg og stille opp for oss når vi treng det

-litt om når eg traff brudgomen for første gong

-litt om positive ting i forholdet, og kvifor eg giftar meg med han

-at eg ser fram til å dele resten av livet med han

-skål for brudgomen

Er dette for mykje / for lite? Andre element som kan vere lurt å ta med? Kva er vanleg? Kva kjem de til å seie i dykkar tale/sang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at du skal tale! Det er jo mange måter å gjøre det på. Har selv giftet meg og vært i en del byllup. Må innrømme at de personlige og korte talene er de jeg syns har vært best. Syns ikke der er nødvendig å si noe til egne foreldre og svigerforeldre, det er jo mannen din som er viktigst på denne dagen!

Jeg valgte kun å snakke til min mann, om hvor flott og spennede det var å møte ham og skjønne at han var den rette, og om hvor mye jeg gledet meg til alt vi skulle oppleve sammen. Jeg fortalte om del sider og egenskaper som jeg elsket og satte pris på ved ham. Jeg sa ingen ting til mine foreldre og svigerforeldre. Det gjorde vi istedet i starten av bryllupet da vi ønsket alle gjestene velkommen. Da reiste vi oss opp sammen og sa takk for all hjelp og støtte fra våre foreldre , ønsket velkommen og presenterte toastmasteren som deretter tok over.

Lykke til med talen. Det er uendelig mange måter å gjøre det på. Håper du ble litt inspirert!

Skrevet

Jeg skal synge "Mitt hjerte er ditt" som tale jeg:)...ikke på originaldialekt da, men tilnærmet bokmål:)

Kjærlighet kommer og kjærlighet går,

ingen vet vegen vi vandre,

men din vil jeg være i dager og år,

jeg vil ikke se på andre.

Mitt hjerte er ditt, ditt hjerte er mitt,

og visa med seljelyd låter.

Min glede er din, din glede er min,

og sorgen er min når du gråter.

Kjærlighetsrosa er frodig og sterk,

den kan få knopper og blomme.

Kjærlighetsrosa er skaperens verk,

det ska vi aldri forglemme.

Mitt hjerte er ditt...osv

Skrevet

Jeg kommer til å snakke litt på bokmål og litt på dialekt. For min slekt og hans slekt er fra hver sin kant av landet. Noe av det jeg skal si er " Jeg er glad for at alle jeg kjenner,og er glade i kan dele denne dagen med oss. Og til dokker æ ikke kjenne så godt ennu,æ e glad for å se dokker også." Og resten sånn omtrent som din,trådstarter.

Det er veldig sånn; takk for at jeg ble så godt tatt imot,til svigers.. og litt skryt til mamma og pappa, og de. Og skryt til mannen min, og så koser vi oss dere. :)

Skrevet

temine, den sangen, hvem synger den/hvem har skrevet den?? vet du hvr jeg kan høre på den?

søkte på youtube og fant bare denne, lignet litt, men ikke tekst. er noe sånnt jeg har letet etter, syns denne var fin, og vil skrive min egen tekst til liksom, som min tale til mannen!!

Skrevet

hehe, fant et opptak av ei dame nå... likte egentlig nesten den youtube versjonen bedre.. var søt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...