Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentene mine er 6,5 måneder og jeg føler at det er på tide å begynne å trene igjen. Eller å bruke ordet "igjen" er kanskje å ta i. Jeg har aldri vært noen treningsnarkoman, for å si det mildt, men jeg har lyst til å komme meg i form da.

Tvillingsvangerskapet fungerte som en slankekur for meg. Jeg veide det samme under hele graviditeten, og nå er jeg ca 15 kg lettere enn jeg var før jeg ble gravid. Amminga har nok også hjulpet på, men jeg trapper gradvis ned på den nå og er redd for å gå opp i vekt igjen p.g.a. det. Også har jeg lyst til å få bort den slaskete magen min. Derfor dro jeg på mor&barn-trening på 3T i går. Jeg ringte på forhånd, for å forhøre meg om jeg kunne ta med tvillinger på treninga. Den hyggelige treneren svarte at det ikke hadde vært tvillnger der før, men at det måtte gå bra. Det var bare å komme.

På 3T var det ikke akkurat tvillingvognvennlig. Det var trapper opp til resepsjonen og ingen heis. Et par snille menn hjalp meg opp den trappa. Det var også trapper derifra og opp til rommet vi skulle trene i. Jeg satte igjen vogna i resepsjonen og treneren bar en tvilling opp de siste trappene.

De første 15-minuttene av treninga gikk greit. Jentene lå stille og rolig, hørte på musikken og så på at jeg trente. Men resten av tima sutra T. A var stort sett rolig, men sutra litt innimellom og bæsja selvfølgelig under treninga (hehe). Treneren sa at dette var helt greit. Det er meninga at mødrene kan ta seg pauser og trøste barna på disse timene. Det var godt å få rørt litt ordendtlig på seg, men jeg ser at jeg kanskje bare får trent halvparten av det de andre mødrene får, siden jeg har to å ta meg av.

Jeg er ikke medlem av 3T enda. Fikk trene uten å betale i går, for å se hvordan det var. Har lyst til å melde meg inn. Har tenkt å være med på spinning og vanlige step-timer uten barn også, og benytte meg av barnepassordninga der. Men er usikker på om det blir for mye styr. Skal jeg ha med vogna, må jeg jo få hjelp til å bære den opp. Tvillingene er bare 6,5 mnd, så det er jo en stund til de kan gå sjøl enda. Et 3T-medlemskap er jo dyrt, så jeg må jo være sikker på at jeg kommer til å trene en del, hvis jeg først melder meg inn...

Andre som har erfaringer med trening med tvillinger på slep?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine gutter er nesten 6 mnd, og jeg har så smått kommet i gang med trening på Sats den siste måneden. Prøver å time det slik at jeg trener når de skal sove, men babyer gjør som kjent ikke alltid det som forventes av dem. Jeg leverer dem uansett i barnepassen, og det har gått greit til nå, også om de har våknet. Men med to er det dobbelt så stor risiko for at man må avbryte treningen for å trøste et gråtende barn, så det får man ta med på kjøpet. For egen del har det i allefall foreløpig gått greit. Er spent på hvordan det går å levere i barnepassen når de begynner å bli redd for fremmede...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...