Gå til innhold

Pris på tidlig ultralyd i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle hva det koster å ta tidlig ultralyd i Bergen?(Volvat, Majorstuaklinikken, evt. andre steder...)

Er bare så utålmodig i forhold til å se hvem som rører seg der inne...

Hvor langt på vei var du ved UL, og tok du innvendig eller utvendig ultralyd?

(Jeg er 10+3 på vei nå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nysgjerrig på det samme. Har hørt andre steder fra at man priser det til 1000 kroner. Men her i Bergen er det muligens dyrere... Jeg vil ta ultralyd for å finne ut hvor langt jeg er på vei, er alt fra 5 til 8 uker på vei...

Skrevet

Har hørt at majorstua tar 1200,- men det mener jeg er 3d bilder. Men mener og at det ikke er vits i å ta før uke 20.......

Volvat vet jeg ikke, men er jo bare å ringe de!!

Skrevet

Har dårlig erfaring med volvat, pluss at de vet å ta seg betalt.

Jeg var på ul i uke 13 hos sentrumslegene. Kjempe kjempe hyggelig lege og betalte 1000 kroner for en halvtime. Det var innvendig Ul, fikk se beibien på en stor flatskjerm på veggen. Og han mailet alle bildene til meg etterpå. Fikk også vite at alt var i orden, at han hadde en veldig tidlig utviklet hjerne-så kom til ¨å bli smart og at det med 60% sikkerhet var en gutt;))

Så bor du i bergen er sentrumslegene stedet å gå:-)

(ligger rett ved togstasjonen)

Skrevet

Jeg anbefaler også sentrumslegene. Veldig koselig gynekolog (som til vanlig også jobber på KK ) som svarer på alt du vil vite. Ca 1000 kr for ultralyd samt konsultasjon, og man føler man blir tatt vare på.

Jeg går kun dit nå på oppfølging selv om det koster mer penger enn hos evt fastlege. Føler det mer riktig. :)

Skrevet

Så bra med anbefalinger. Nå bestilte jeg time hos sentrumslegene for rask ultralyd. Et er så mye usikkerhet rundt termin i mitt tilfelle at jeg blir helt nervevrak av det. Føler at noe er galt.

Skrevet

Nå har jeg og bestilt hos sentrumslegene. Ikke fått noen time enda, men håper de ikke har så lang ventetid.

Ble nesten enda mere nervøs nå. Håper virkelig alt står bra til med den lille spiren.

Skrevet

Jeg har vært hos Mortensen hos Sentrumslegene 3 ganger allerede.. Har er så utrolig flink, i tillegg til at det er billigst i Bergen. (I forhold til Volvat, Aleris og Majorstua.. Disse koster 1200-1500)

De har ikke noe særlig ventetid så håper dere får komme når dere håper selv. Jeg skal tilbake om et par uker! Gleder meg like mye hver gang til å se den lille på storskjerm og få bildene på mail etterpå. ;)

Skrevet

Å så bra. Han jeg har fått time til imorgen. Gleder meg!

Og så vil jeg bare minne alle sammen på at de har studentrabatt der. Damen jeg snakket med i telefonen sa undersøkelsen ville koste omtrent 800kr med studentbevis.

Skrevet

mortensen er kjempe hyggelig..

fikk alle bildene det vil si 21 stk mailet mens jeg satt der.

så da jeg kom hjem kunne jeg sitte og se på de...

og den svære flatskjrmen i tillegg,så man føler at man faktisk får sett litt:)

Skrevet

Svangerskapskontroller hos fastlege skal være gratis. :-)

Skrevet

Joda, men dette er ikke svangerskapskontroller. Det er tidlig ultralyd privat, samt at alle mine fastleger så langt har manglet en skrue eller tre,så nå er jeg lei og går heller til Mortensen,- ihvertfall til jeg er et stykke på vei....:)

Skrevet

Hei Kickie

Har du vært hos legen enda? Hvordan gikk det?

Jeg var også hos Sentrumslegene i går, for å fastsette termin. Var bare 5+1 på vei, og jeg er veldig glad for dette (fastlegen åpnet for at jeg var en hel måned ekstra på vei, og isåfall var jeg bekymret for sommerens livsstil.)

Skrevet

Heisann selma :)

Har ikke vært inne enda, fikk time 18.30 i kveld (trodde de hadde fri sent på lørdagen jeg...), så nå sitter jeg nervøs hjemme og håper på at alt er bra :)

Ble du satt tilbake mye?

Jeg håper jeg heller er lenger på vei enn kortere. Synes denne tiden her går så alt for tregt. Vil jo fortelle hele verden om det lille vidunderet!

Skrevet

Ja de holder åpent lenge, var der kl 21 i går. Veldig bra opplegg der på Sentrumslegene altså, du får se alt på en storskjerm bla.

Skjønner at du håper du er lengre på vei, jeg er bare letta fordi jeg tror min sommer ikke var særlig gravid-vennlig (mye stress, reising til rare steder på kloden, mye alkohol etc.) Kunne på en annen side også ønsker jeg var mer enn 5+2, men det er bare å vente 6 -7 uker til jeg kommer i 2. trimester...

Lykke til i kveld da, det er bare å glede seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...