Gå til innhold

Hvem har termin i okt? Hvordan er formen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Termin 17 okt her.

Har dager hvor alt er bare slit med denne kroppen og hvor jeg er skikkelig lei. Andre dager er heldigvis litt lettere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har termin 10 oktober og føler det samme som deg.Noen dager er bedre enn andre.Har begynt å bli litt kvalm igjen :-(

Så lenge jeg er i ro så føler jeg at det går bra men klare ikke å gå så langt lengere.Får litt stikking nedi høna da :-)

Ellers har jeg litt vanskelig for å sove nå.Finner liksom ikke riktig stilling

Skrevet

hei:) jeg har termin 12 oktober. det er egentlig det samme med meg oxo er lei noen dager og andre dager er liksom helt topp. men det er vel sånn det skal være virker det som hehe:)

Skrevet

Termin 14. oktober. Formen blir verre og verre, har strevd med bekkenløsning siden omtrent uke 20 denne gangen også. Krykkene må tas i bruk oftere og oftere, så håper at han har tenkt å snike seg ut litt før tida... Ellers er det halsbrann, leggkramper og en baby som kjennes ut som han tar spenntak i ribbeina og skrur seg nedover og ut:-S

MEN - jeg gleder meg veldig til at lillebror kommer ut og hilser på:-) Det er jo verdt det uansett, selv om man blir lei og sliten og oppgitt!

Skrevet

Jeg har termin 2.oktober og ble sykemeldt for halvannen uke siden. Sliter med kynnere som kommer i ett sett. Er også veldig trøtt og sliten, men har en gutt 23 mnd som krever sitt. Veldig klar for å få ungen ut. Ikke at det blir mindre travelt da, men skal bli godt å få kroppen min tilbake.. :-)

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Termin 21oktober. Formen på topp enda, alltid vært det..men går rundt og tror jeg føder hele tiden for barnet har synket slik "ned" på en måte..

Jeg håper på en lett og flott fødsel i oktober!!

Skrevet

Termin 2. oktober og formen er egentlig fin, den:) Sliter litt med en forkjølelse, men satser på at den går fort over! Noen dager er selvfølgelig tyngre enn andre, men sånn er det vel for oss alle. Bare 4 (!!!!!!) uker igjen, tenk! Gleder meg så veldig til å bli kjent med den lille der inni:) Ble sykemeldt på mandag, så nå har jeg reist hjem til mamma for å bli dullet litt med=)

Skrevet

Har termin 9 oktober:)

Formen er egentlig strålende, er bare veldig utmatta og lite kreativ om dagene.. Noen dager sliter jeg også veldig med hvordan lårene mine g rumpa mi har blitt polstra godt de siste 8 månedene.. mens andre dager har jeg bare kost meg med magen, bevegelser og spark, og daffet rundt i joggebukser:)

er godt å vite at d ikke er lenge igjen, og jeg gleder meg til å få noe helt aent å tenke på enn kroppen min:)

(selv om d skal bli godt å se at vekten går andre veien igjen;)

Skrevet

Har termin 12 oktober, er 100% sykemeldt fram til permisjonen pga BL, det er ikke noe godt. Så sliter litt med det, ellers har jeg mye kynnere, syns det blir mer og mer for hver dag nå. Så det tyder vel på at kroppen begynner å gjøre seg klar.

Gleder meg til snuppa kommer ut, begynner å bli sliten og lei nå. Men, i all elendigheten ser jeg jo et lyspunkt, det kommer jo noe bra ut av dette. Og når jeg har det som verst, så sparker/ beveger babyen seg mye og da glemmer jeg alt som er vondt og slitsomt :-) Så alt i alt, så er det jo verdt det :-)

Skrevet

Har termin 17 oktober! Har slitt med bekkenløsning siden uke 17, og ble sykemeldt 100% i uke 28. Men bortsett fra begrenset aktivitetsnivå og vanskelig for å snu meg i senga om natten så føler jeg meg ganske flott!!:) Magen strutter som bare det, og jeg har heldigvis ikke lagt på meg noe særlig ellers...så nå nyter jeg dagene hjemme med sønnen min, leser bøker og besøker venninner. I dag har jeg en god dag og da er det lett å være positiv, men det er tunge dager innimellom også da...gleder meg uansett utrolig mye til å få holde den lille i magen i armene mine!!:)

Skrevet

Jeg har termin 8. oktober og føler meg helt grei.

Lei av å være sykmeldt, men nå er det forhåpentligvis snart over.

Fikk en litt dårlig start på svangerskapet med hyperstimulering og tapping av væske i buken, varte i 20 uker. Magen er faktisk mindre nå i 9. mnd enn den var da (ble høygravid på 4 dager, bare væske, fysj)

ellers så har jeg mye kynnere, har hemoroide (kom første uka pga trykket i buken, ble aldri borte), knekt brystbein, bekkenløsning/låsning med et sinnsykt vondt halebein, magesår, lyskebrokk, nattekløe og utrolig dårlig matlyst.

MEN, Jeg har blitt så vant til dette nå, så jeg føler at alt er helt greit-selvom det er vondt. Fødselen blir nok vondere, antar jeg ;o) (men håper ikke den blir så vondt som de 3 første ukene på sykehuset for det var et smertehel... uten like, 24 timer i døgnet) og når den er over, håper jeg at alt er over - at alle plagene blir borte, for godt.

Jeg håper ikke jeg går noe særlig på overtid, for jeg har veldig lyst til å se og holde i babyen min nå. Jeg er så spent på hvem hun er, denne lille krabaten som har bodd i magen min i snart 9 mnd og som jeg kjenner og tar på beinet til c",)

Jeg gleder meg virkelig til å bli mor *stort smil* - bare 34 dager igjen til termin.

Skrevet

jeg har termin 19 oktober:) håper hun kommer på mens termin som er 14 oktober da:)

jeg er sykemeldt på grunn av bekkenplager. har dager der jeg er helt på topp og andre der jeg har lyst til å røske ut hele ungen:)

er forkjølet akkurat nå..

Skrevet

Hei. Har termin 27 oktober, men blir sannsynligvis satt i gang litt tidligere pga sv. diabetes. Formen er fin, men har problemer med å sove om nettene så er litt trøtt på dagtid...men da sover jeg litt :)

Håper virkelig ikke kvalmen kommer tilbake, det var noe herk altså:)

Ønsker alle masse lykke til :)

Skrevet

hei!

jeg har termin 24. oktober, og er i ganske fin form. har vært det hele svangerskapet, med unntak av uke 6-9 da jeg var mye kvalm og trøtt. jeg går på svangerskapspenger nå, fordi jeg har jobbet i kiosk med ugunstige arbeidsforhold (i tillegg til studiene.) jeg jobbet fram til jeg var 6,5 mnd på vei. det er rolige dager, jeg er noen dager innimellom på skolen, jeg må bare delta på det obligatoriske. merker det er godt å kunne ta det rolig, hvis ikke er jeg overbevist om at formen hadde vært verre. jeg har de siste dagene kjent en del stikninger som kjennes ut som de kommer fra livmoråpningen og noe mensmurringer, så jeg tror det er modning på gang. men det er fortsatt 50 dager til termin, så han holder seg vel inne en stund til :)

Skrevet

Jeg har termin 7.oktober og formen er helt fin. Er nok av de heldige som har hatt veldig lite plager. Litt kvalm noen få uker i begynnelsen, men ellers ikke noe å klage over. Sovestilling er jo ikke alltid så lett, men blir da noen timer søvn likevel :-) Jobber fremdeles 100 %, men bare en drøy uke til permisjon :-) Gleder meg til noen roligere dager nå altså!

Ikke lenge igjen nå. Lykke til alle sammen :-)

Skrevet

Heihei;) Her er jeg! Termin 5.oktober, så det er kun 4 uker igjen nå, noe som er helt ufattelig! Nå er alt nesten helt klart hjemme, alt babytøy vasket, og en del husarbeid overstått;) Er 35+6 idag, og ryggen er ikke mye bra, så jeg ble sykemeldt da jeg var 35+0. Jobba fullt hele veien frem til da så har ikke dårlig samvittighet for å ta det med ro nå som kroppen sa stopp;) Men er jo klart det er kjedlig å måtte være hjemme disse ukene, men sånn er det. Men er faktisk ikke lei av å være gravid enda! Har hatt et flott svangerskap, og jeg elsker å være gravid!

Skrevet

Har termin 26 oktober, vært 100% sykmeldt siden uke 28 pga bekkenløsning. Ellers har formen vært ganske fin, men plages nå med kvalme, spesielt om nettene/morgenen. Gleder meg til det hele er over, å til lille prinsen min kommer:-)

Skrevet

har termin 11 oktober :) formen er topp, men ble sykmeldt fra idag av pga at baby`n er 23% mindre enn gjennomsnitt og lite fostervann.. skal tilbake neste uke på kontroll, men de sa at jeg mest sannsynlig blir satt igang før termin... så da spørs det om det blir september-baby elr oktober-baby da :)

Skrevet

termin 22 okt...

formen er dårlig...hvert det lenge nå..

har blodpropp så går på sprøyter hver dag 2 ganger dagelig,sterk bekkenløsning klarer så vidt å sitte på stumpen...halsbrann så det holder om natta..hode stikker meg mellom beina så jeg hyler noen ganger...lurer på hva han driver med der nede..magen har synki litt..syns det er tidlig jeg da..men han har hode sitt så langt nede..

gleder meg til dette er over..

har en sønn som krever sitt på 19 månder men han er heldigvis i barnehagen på dagen...

lykke til alle sammen snart er det vår tur...

Skrevet

Jeg må også sette 2 sprøyter hver pga tidligere blodpropp.Er så lei av de sprøytene.Synes de blir vondere og vondere å sette.Øm og sår på magen.Hvordan går det for deg å sette dem?

Skrevet

Har termin 19 oktober..

Har hatt endel kynnere de siste dagene spesiellt, og ryggen min begynner å bli veldig lite samarbeidsvillig. Skikkelig vondt og vanskelig å bøye seg.. Prøver å gå turer og gjøre normalt husarbeide da..

Ellers har jeg ikke så mye energi som før.. skal lite til før jeg er utslitt..

men jeg gleder meg jo veldig til lille nurket kommer:)

Skrevet

Hei mooimooi,

Opplevde faktisk nesten det samme som deg for et par uker siden. Fikk beskjed om at gutten i magen var litt under gjennomsnittet (muligens pga. kun en arterie i navlestreng) og at det var lite fostervann. Fikk beskjed om å ta det lit med ro, kjenne godt etter fosterbevegelser og komme tilbake etter en uke. På neste kontroll av fostervann var resultatet OK :-) Gutten er fremdeles litt liten, men vokser etter sin egen kurve.

Kjenn godt etter at babyen beveger seg som tidligere. Håper det går bra med deg!

Skrevet

Jeg har termin 22. oktober. Formen er fin, har vært det hele tiden egentlig, men jeg var ufattelig trøtt de første ukene! Men jeg har heldigvis sluppet unna kvalme, bekkelnøsning og de greiene der. Begynner å kjenne at jobben blir mindre og mindre viktig, men har bare litt over tre uker igjen til permisjon så jeg håper at jeg kan gå helt ut i full jobb. Mikrogutten vår har snudd seg, men ikke festet seg (tror jeg, kjenner i hvertfall ikke noe til press i bekkenet og sånt som det skrives om her), men dette er min første baby så jeg vet ikke helt hvordan det skal kjennes ut :). Det verste synes jeg egentlig er å få lagt seg godt om natta, men jeg bygger meg opp med puter her og der så det går tålelig bra. Men det er ikke lett å ligge i armkroken til mannen min nå for tiden!

Lykke til videre til dere alle - om noen uker har vi babyene i armene våre!

Skrevet

Tilia69:

de sa det var viktig på sykehuset å, men problemet er at jeg ikke kjenner så mye liv fra før... :S så det er litt vanskelig....

Skrevet

Jeg har termin 24. oktober. Jeg er i veldig fin form, egentlig, selv om jeg helt klart merker at det begynner å bli tyngre! I de siste par dagene har jeg hatt litt vondt i bekkenet og den ene foten, men jeg håper det går over.... Det har det gjort de andre gangene jeg har hatt småvondt her og der, så jeg krysser fingrene og håper det beste. :) Har ikke tid til å bli sykmeldt nå pga BL i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...