Gå til innhold

fri bar el ha med selv???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare sååå usikker på hvordan vi skal gjøre det i forhold til drikke i vårt bryllup. Vi blir ca 90 gjester(50 til midd), og er usikker på om vi skal gjøre d slik at gjestene kan ta med drikke til festen selv. Føler egentlig det er litt smålig og frekt å be om det... Men det koster en del å holde så mange med drikke utover kvelden/natta også...

Hører mange sier det har blitt mere vanlig å gjøre det slik at gjestene tar med d de selv ønsker å drikke...

Hva syns du??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde fri bar, og vil ikke anbefale det..

tydelig at noen ikke tålte det..

ville heller hatt drikke til maten (øl, rødvin og hvitvin) og litt til etterpå, og så får heller folk ta med utover det.

tror folk tar litt mye ekstra når det er fri bar.

trodde det skulle gå bra siden alle er voksne, men nei,.. og var ikke de yngste som var værst!

Skrevet

enig med jente 82

Slik skal vi gjøre det.. folk får ta med seg og sette i felles bar.

Har et vennepar som gjorde det for et par år siden, og det var kjempepopulært. Det gir folk en anledning til å kjøpe seg litt "bedre"/"finere" alkohol enn de pleier..

Skrevet

Vi skal ha fri bar. Vi vurderte også å bare ha de nærmeste til middag, og ha resten av gjestene til kaffe og fest, og da syntes jeg selv at det ville vært litt smålig å be gjestene ta med drikke selv.. Nå har vi middag for alle, kaffe og kaker for alle, fri bar for alle..

Skrevet

Jeg synes det er frekt at gjestene må ha med drikke selv. Hvis det er at dere ikke har råd så bør dere heller be færre gjester eller spare lenger og utsette bryllupet. Syns det er helt tåpelig at folk må ha med drikke..Når man holder selskap så skal man også holde gjestene med mat og drikke.

Skrevet

Kommer an på hvor festen er, syns jeg.

Hvis det er på restaurant/hotell etc. så er fri bar litt drøyt. Da har man jo null kontroll på hva utgiften blir. Men da syns jeg at et par bonger per pers til bruk i baren er en fin løsning.

Hvis det er på grendahus etc uten sjenking, så syns jeg det er litt smålig å ikke ha fri bar. Vi gifter oss om ett år og kommer til å ønske oss vodka, gin, cognac etc til jul og bursdag for å sette på lager. Og så kommer vi til å kjøpe litt utover hele året. Da blir det ikke en stor utgift på bryllupstidspunktet. Tar vel også en Sverigetur til sommeren og handler litt.

Skrevet

vi skal ha fri bar vi å. når vi først gifter oss så kan vi spandere det syns vi. vi skal å ønske ønske oss diverse drikkevarer til jul og bursdag..

kommer til å dra ofte til sverige å handle også. har ett helt år å spare penger på,og handle inn det vi trenger

Skrevet

Vi skal ha festen på grendehus og har fribar. Har tom ordnet egen bartender:)

Vi spør etter kvota til alle som er på ferie utenlands. Har hittil samlet ganske mye faktisk, og det er ennå et år til festen. :D

Skrevet

Blir fri bar her!! Blir nok ganske dyrt, men verd det!! Får jo flotte gaver - da må vi betale mat og drikke :))

Skrevet

Endte opp på fri bar her også. Synes det er rett og rimelig siden vi skal ha festen i et lokale der vi ordner alt selv. Hadde vært litt kjedelig om gjestene troppet opp med poser fulle av alkohol. Tror det hadde blitt litt kaos, og trangt i kjøleskap :) Vi har allerede startet innkjøpene, og nettopp fordi det er et år til bryllupet bekymrer vi oss ikke for kostnadene ved å holde alkoholen (rart hvordan ting plutselig går fra andre budsjett... :) )

Skrevet

Vi var i et bryllup i sommer hvor vi fikk melding tre dager før bryllupet om at vi måtte ha med drikke selv..De som var til middag fikk vin o.l, men etter det måtte alle drikkemedbrakt.

Festen var på et grendahus, og uten levende musikk, så det var ikke akkurat mye bryllupsstemning med stereoanlegg og poser med drikke under hvert bord.

Da vi gifta oss hadde vi fri bar, og egen bartender. Levende musikk også. (Man gifter seg jo bare en gang ;o) ). Når man forventer å få ganske kostbare gaver syns jeg folk skal få en skikkelig fest i bryllupet.

Skrevet

vi hadde fribar i vårt bryllup i juni, og ingen av gjestene ble fulle! hehe

vi hadde på forhånd avtalt hvor mye det skulle koste pr kuver (1000,-)

og vi var 39 stk :)

man forventer at man får alkohol når man blir bedt i bryllup ikke at man kan ta med seg det! ikke alle steder man godtar medbrakt heller....

og hva så om noen blir pussa tror dere akkurat den personen lager kvalme av den grunnen??

Skrevet

akurat det skal vi også gjøre..!:-) syns det blir litt rart å be folk ta medbrakt...;-) skal ha det på et grendehus, ca 60 til koldtbord og ja-ca 100 til kaffen..så vi blir ca 150 på festen uten barn.men alle drikker jo ikke like mye;-) vet om noen som gjikk tom for vin..så det skal vi ha nok av ivertfall!

Skrevet

dette skulle være svar på et anonyminnlegg lengre opp..!dær det skal samles gjennom hele året:-)

Skrevet

Vi hadde fri bar i vårt bryllup som var i helgen.

Hadde bartender som serverte.

Vi sitter igjen med masse drikkevarer.

Gikk vel 1,7 liter sprit, det samme med baylies og en del øl og vin.

Har ikke helt tellinga enda, men gikk hvertfall mye mindre enn forventet.

Her var det ikke noen som ble alt for beruset.

Da var det ca 45 stk som drakk

Skrevet

Vi skal ha øl, rød /hvit vin til maten og etterpå.Til kaken blir det konjak og bailys. Så det blir drikke til folk men ikke åpen sprit.

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldingene!!!!

Magefølelsen min har hele tiden vært at å be gjestene ta med drikke selv blir for dumt!!!!

Fint at så mange er enige med meg og min kjære...

Det blir øl og vin til maten, samt konjakk og likør til kaffen. Fri bar etterpå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...