Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Gifter oss i februar. Litt usikkerpå hvordan vi vil gjøre det med maten... Catering el kanskje leie en kokk som kommer og ordner maten..?? Skal gifte oss i tr.heim. Har DU tips/ forslag???
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Egentlig ikke, men er i samme situasjon som deg, så jeg dytter denne opp!! )
Aylinah Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Vi skal gifte oss 14 Februar,og vi skal ha koldtbord med varm mat i tillegg Der vi skal kjøpe er det 220 per hode,så vi må ut med en 17.000kr men da er et jo med varm mat som sagt og dessert Gifter oss på Mo i Rana
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Er det noen tvil da? Er man trønder så er SODD det rimeligste og beste alterantivet Kan godt ha en enkel forrett (som man kan lage selv f.eks...) også avslutt med multekrem (har sikkert en mor eller tante/onkel som har frysen full av slike bær bestandig) etter to runder sodd. Garantert at alle er mette også ) Eller istedet for dessert så går man rett på kaffe, kaker og avec.... Bryllupskake til dessert er genialt, så sparer man inn mye tid på maten og får en lengre fest attpåtil.... Vet at sodd ikke er særlig spennende, men ærlig talt, har man budsjett så har man budsjett,- og nesten alle sammen liker det attpåtil... Og som sagt, alle kan spise seg mett, og med noen kokkekyndige som hjelpere på kjøkkenet, så har man nattmat klar, man tar rester fra sodd og sper på med egen kraft og ekstra boller og noen hjemmelagede rundstykker ) Og man trenger minimalt med servitører, og drikken; ØL (som kan fåes billig fra Sverige...Lei en buss, samle gjengen og dra til sverige og handle øl på alle de medreisende sine kvoter ) Et par turer og dere har det meste i boks ) Lykke til... er ikke maten man vil folk skal huske, men brura, festen og stemningen,-ikke sant???
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Hadde jeg fått servert sodd og øl til middag i ett bryllup kan du ta deg faen på at jeg hadde huska maten!!! hahahahaha!! Hvorfor vil dee ikke legge det lille ekstra på mat? man sitter jo trossalt med bordet i noen timer......
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Joda, takker for sodd-forslag-men det vet jeg at vi IKKE skal ha!!! Vi vil ha skikkelig middag, gjerne 3-retters... Jeg tenker mer i retning av om vi skal leie inn kokk til å lage maten, el om vi skal bestille via catering..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Vel.. Du spurte jo om et billig alternativ, og trøndersodd er faktisk en billig og god ide Godt med noe varmt og deilig på vinteren. En annen versjon er kraftsuppe med viltkjøtt og grønnsaker med hjemmebakt loff og rundstykker til, NAM....! Multer er luksusdessert, spekeskinke og melon en nydelig og enkel forrett. Å leie inn en kokk er uansett ikke et særlig billig alternativ.. Da må dere i såfall satse på noe svært enkelt, svinestek eller noe annet "kjedelig", og da er vel hele poenget med kokk borte. Med innleid kokk forventer man vel gourmetmat... Hvis dere vil ha god mat for en billig penge blir det billigste å lage maten selv. Catering er også passe dyrt, kan tenke meg en pris mellom 600 og 1000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå