mamma-hjertet-83 Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Er de noen som har noen gode tips på å få mannen i huset til å hjelpe til litt mere.. han gjør jo litt.. Men kunne tenkt meg at han gjorde litt mere!! Har diskutert de med venniner mange ganger, og de fleste men gjør litt men man kunn tenkt seg at de gjode litt mere. Er så lite som skal til!! Noen som har ett godt tips??????
☆Anonymia☆ Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Egentlig ikke.... Om de ikke er voksne nok til å skjkønne at de må ta sin turn de også så er det egentlig ikke vits å prøve å få dem til å gjøre noe heller..
Gjest Zima *pergo* Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Min er veldig surrete og glemmer ting. Jeg må ofte si ifra at nå, nå må du gjøre litt mer her hjemme. Men et par enkle grep har jeg jo gjort. Om han ikke gjør noe som helst legger jeg hans ting på dyna hans, he he, også vasker jeg ikke opp etter ham og lager ikke middag før det er vasket opp. Somregel er han flink til å gjøre ting men han er sm sagt surrete, og glemmer det iblant
Gjest Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Innstillingen din kan jo endres litt? "Hjelpe til"? Er det i utgangspunktet din oppgave å holde hus og så er han "flink" hvis han "hjelper til"? Gjenforteller en historie jeg hørte her inne for lenge siden: Mannen var i jobb, kona i perm med første barn. Hun gjorde ALT hjemme. Da han kom fra jobb satt han seg i godstolen og ventet på middagen. Kona var utslitt og til slutt utbrøt hun: "Gud jeg gleder meg til jeg begynner i jobb for da får vi husjelp!" Forfjamset sier han: "hushjelp? Vi skal da ikke ha hushjelp?" "Neivel? Den som er på jobb skal jo ikke gjøre noe når den kommer hjem?" Pipa fikk en annen lyd og mannen begynte å ta del i de huslige gjøremål.
mamma-hjertet-83 Skrevet 4. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2008 Det var jo en god historie =) En tanke vekker.. Men han vil jo se de på en annen måte når han skal ha permisjon, for da må han lage middag og holde orden til eg kommer fra jobb.. Og da ser han vel ikke at tingene gjøres av seg selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå