Gå til innhold

fortelle det til sjefen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 50 % sykemelding som jeg er nødt til å ta ut - er så sliten at jeg trenger litt reduserte dager.

Og nå sitter jeg og gruer meg for å fortelle det til sjefen.. spørsmålet er: Skal jeg fortelle ham at jeg er gravid eller ikke? Han kommer jo til å lure..

Jeg er forresten 6+3 uker i dag. Hva syns dere jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på sjefen din. Og det kommer ikke minst an på hva slags arbeid du utfører. Dersom du må løfte mye eller annet fysisk anstrengende er det nok lurt å nevne det. Men i utgangspunktet ville jeg ikke sagt noe enda. Man er pliktig å melde fra 3 måneder før, det er alt.

Har du en snill sjef som du orker å melde fra til også om du mister? Jeg ville prøvd å vente noen uker til. Eller, om jeg fortalte det nå ville jeg presentert det som at "det er meget tildig på vei, at det er usikkert om det bærer frem...men det har seg slik at jeg plages av kvalme og trøtthet etc..."

Det er noe med hvordan man forteller det også. Man trenger jo ikke å si "hei jeg er gravid" som en gledesmelding.

Beskytt deg selv!

Skrevet

Kommer an på sjefen, ja. Hvis du føler det er en du kan snakke med, også hvis du skulle være så uheldig å miste, ville jeg ha fortalt det. Lettere å forklare hvorfor og hvordan man trenger tilrettelegging da.

Skrevet

Sjefen min så det på meg for 2 uker siden....blek og elendig pga kvalme og lite søvn. jeg har en strålende sjef og synes det var helt ok å dele det med henne. Nå er jeg hjemme 2 uker i full sykemelding grunnet kvalme, håper straks å være på beina igjen. Om jeg skulle være uheldig å miste ville jeg nok fortalt det i etterkant likevel, da har man jo ofte behov for noen dager fri.

Men for all del, du har ingen plikt til å fortelle hvorfor du er redusert sykemeldt. Lykke til, hilsen 8+4 på vei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...