Gå til innhold

Orker ikke dra på jentetur! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnegjengen har lenge planlagt en tur til Vilnius neste helg. Jeg er da 8 uker på vei. Dette regner jeg med at blir en typisk fylle og fjase-tur, og jeg har igrunnen mest lyst til å være hjemme. Både fordi jeg er sliten og pjusk i formen om dagen, fordi jeg synes det er veldig pes å bekymre seg for hva man kan spise/ikke spise i utlandet og fordi det blir den tredje helgen på rad med flytur og lange reiser. SLITSOMT!

Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare at jeg ikke blir med. Har ikke lyst til å fortelle dem at jeg er gravid helt ennå. Noen forslag til hva jeg kan gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ka du ikke bare si at du føle deg litt pjusk og at du trur du brygge på ett eller anna? Begynne jo å bli tid for forkjølelse no på høsten:)

Skrevet

Huff ja, høres ut som en situasjon du burde unngå - dersom du har bestemt deg for å vente til uke 12 med å offentliggjøre - og det er vel best. (Har selv sagt det til søstra mi og en venninne, men ikke til hele venninnegjengen.) Jeg "har ikke tid" til å være med på hyttetur i helgen heller..

Skrevet

Hei! Hvis du føler deg sliten og i dårlig form syns jeg du med god samvittighet kan bli hjemme. Si ifra et par dager i forveien at du er i skikkelig dårlig form og ikke orker å bli med. Du vil jo ikke at de skal bli smittet... :-). Ikke er det noe morro for dem om du ligger på hotellrommet hele turen heller..

Jeg er i litt samme situasjon, men jeg er i god form. Jentegjengen har bestilt sydentur (10 års jubileum). Vi skal dra lørdag morgen og være borte en uke. Jeg er bare 4+3 i dag, og jeg blir nødt til å fortelle dem det. Det går ikke å fake en hel uke, dessuten ville de ha skjønt lunta. Jeg kan ikke bare blir hjemme, det blir for dumt i min situasjon. Alle på jobben veit jo at jeg skal på tur og så orker jeg ikke å lage et ras med løgner. Hvis jeg skulle være så uheldig at jeg mister får jeg ta konsekvensene av det da. Men jeg må være veldig påpasselig med hva jeg spiser og drikker. Hvis jeg skulle bli kvalm og trøtt får jeg bare roe ned, det vil de forstå.

Skrevet

Det er lov å være egoist littegranne. Selv har jeg hatt to helger med bryllup i uke åtte og ni. Helgeopplegg. Utrolig slitsomt. Jeg synes absolutt du skal ta en rolig helg hjemme istedet, du kommer IKKE til å angre! Lykke til - tenk på deg selv og minsten, og jeg er sikker på at vennindene er like glade i deg alikevel selv om de gjerne skulle hatt deg med:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...