Sjokoladekaka Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Ringte legen, og fekk også time litt seinare i dag. Kjenner meg litt uroleg, ja. Er det andre(som ikkje ammar) som har funne kular, som har vore ufarlege? Min er ca 1/2 cm i diameter, "flyttbar" og ikkje vond. Ligg ikkje langt inni brystet. Kan det vere berre ein fettkul, eller noko slikt? Trur mest det sjølv, men er jo ikkje sikker. Har ikkje hatt slike kular før.
Lykkelig g~g~j Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 kan desverre ikke svare deg på noe men ville bare si at jeg håper det går fint og at d ikke er noe å bekymre seg for! Lykke til hos legen senere!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Jeg fant en kul for noen måneder siden. Jeg var ikke så kjapp som deg med å sjekke den, gikk vel en måned før jeg kom meg til legen med den. Ble sendt videre til mammografi, og der kunne de ikke engang finne kulen på bildet! Viste seg å være helt normalt kjertelvev som jeg bare ikke hadde kjent før. Som regel er slike kuler ufarlige, det hører til sjeldenhetene at de er kreftsvulster. Men det er selvsagt viktig å sjekke det, og da jeg var og sjekket min fikk jeg klar beskjed om at jeg ikke måtte kvi meg for å gjøre det samme igjen dersom jeg fant en ny. Det er ingenting som er bedre for de som jobber med sånt enn å sende folk hjem med gode nyheter! Det er bra du har fått legetime i dag, så slipper du å gå å tenke på det. Og selv om det selvsagt er mulig at det er noe skummelt, så er det mest sannsynlig ikke det. Og er det det, vil du få god behandling. Lykke til!
Sjokoladekaka Skrevet 4. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2008 Takk for trøst, for det var det faktisk:) Hovedgrunnen til at eg er litt uroleg og fekk meg legetime fort, er at det siste året har det vore fleire eg kjenner(litt eldre, men likevel...) som mest tilfeldig har oppdaga kreft. Og det er jo den store frykta, då. Og så er det vel betre å få sjekka det tidlegast mogeleg, dersom det er noko gale, tenker eg...
Gjest Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Hei, vet hvordan det er, jeg var igjennom det der nå i vår og sommer. Oppdaga en kul, pluss at brystvorta plutselig vendte innover, fikk time på dagen og 2 uker etter var jeg på trippelsjekk. De valgte å operere ut kulen, heldigvis var det i mitt tilfelle kun et forstadige og ikke kreft. Jeg må til jevnlige kontroller for å holde øye med det siden jeg nå har had celleforandring. Best å være på den sikre sia, det finner også flere tilfeller med brystkreft i min familie på farsiden. Uansett så er det best å oppdage det tidlig, helst før det har rukket å bli noe. Som oftest er det godartede kuler.
Sjokoladekaka Skrevet 4. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2008 Ja, tankane startar å gå av seg sjølv, dei. Eg oppdaga den heilt tilfeldig før eg sto opp i dag. Kanskje fordi eg har gått ned i vekt nokre kg dei siste vekene, slik at brysta er blitt litt meir slunkne? Eg fant ut at det var vel berre å ringe legen, først som sist. Sekretæren lurte på om det hasta, og eg sa berre at tja, eg har funne ein kul i brystet. Då fekk eg faktisk time hos ei med vakt. Ikkje fastlegen min. Så det verkar som om dei ikkje lar ein vente litt, når det er slike ting. For då kunne eg jo ha venta til i morgon og få med fastlegen. Vi har heldigvis ikkje brystkreft i familien, ei heller andre typar i næraste familie. Det er jo litt trøst, det då. Men eg kjenner at det gjer noko med meg. Skulle gjort mange ting i dag, men eg sit berre her i staden for.......
Lillegull2008&2010 Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Heisann! regner med du har vært til legen og at alt har gått bra nå, men jeg kan svare likevell. Jeg har hatt kuler en gang før, da var jeg på mammaografi og ultralyd, men det var en helt ufarlig kul. Jeg gikk 6 mnd før jeg turte å ringe lege, så jeg skjønner den urolighetsfølelsen. Nå har jeg nok en gang vært til lege pga to kuler. De er ganske store og ganske ømme til tider, legen var 99 % sikker på at det var ufarlige kuler denne gangen også, men siden min mormor har dødd av brystkreft i ung alder får jeg henvisning til mammografi denne gangen også.Jeg har lest mye om det, og hver eneste kvinne har slike kuler en eller annen gang, er veeeldig vanlig, men har fått fortalt at man skal sjekke de uansett. Så det er bra du drar til lege, men det går nok helt fint. Hvis det væsker eller kommer blod fra brystvorten også, og det gjør vondt så KAN det vært farlig slik som jeg har forstått det. Neida, så det går nok helt fint Men ekkelt.. ja det er det!!
Gjest Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Jeg merket også en kul i puppen for rundt et år siden, ble kjempe redd og fikk legen til å sjekke det, men det viste seg å bare være en kjærtel som jeg ikke hadde kjent før. Etter amming så blir det jo gjerne litt mindre fyll i puppen og man kan kjenne "innholdet" litt bedre hehe Sikkert like ufarlig i ditt tilfelle, men greit å få sjekketd et hos legen uansett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå