Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamman min var på loftet og henten ned 2 esker med barneklær og div fra min storesøster var baby i 80 fram til min lillesøster i 90. Det var såååå mye nydelige gammle klær dær. Strikka gensere, og strikka sparkebukser som var aldeles fantastisk, pent brukt og så fine. Noen har bestemor strikket. Tøffe kjoler å noen så søte at jeg ville ta dem med i senga. å sengesett i kjempekvalitet som var fantastiske.

Mamma har bare tatt vare på det fineste å de som var beste brukt.

Men alt er jente klær. Så nå håper jeg nesten det blir en jente så jeg kan kle henne opp i dette:)

Syntes det er morro å kle opp barne mitt i mine gammle babylær

Er det noen andre som har hentet fram de gammle babyklærne å tatt på barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg fikk min første tok mamma ned en del ting fra loftet som hadde vært mitt!

Det var en rangle, et par sko og mye pent babytøy. Noen kjoler og masse strikket tøy som du nevner samt en del sparkebukser. Det var kjempekoselig å kunne stolt vise frem tulla i noe jeg også hadde hatt på meg.. ( Det eneste som var kjedelig var at jeg var prematur, så klærne ble for små til henne i begynnelsen. Disse bruker vi nå til dukkeklær- det gjorde også jeg og min søster når vi var små )

Skrevet

Eg har også fått det mor har spart på av klede frå då bror min og eg var små, og syns det er kjempekos! Trøyer og bukser, plagg strikka av mor og tante, og koselege hekleteppe i syttitalsfargar.

Tilfeldigvis er kona til bror min også gravid med sin første, med termin to månader etter meg. Men ho er heldigvis ikkje interessert i det ho kallar "gamle greier" - vil bare ha nye, rosa ting. Så då blir det meir på ungen min, hurra! ;o)

Skrevet

Hadde tenkt å ta vare på de klærne jeg hadde da jeg var liten, fordi det var så pent brukt og mye nydelig der. Men klarte bare å redde 3-4 plagg, fordi min "stemor" har selvfølgelig kastet ALT uten min tillatelse. Jeg er utrolig skuffet, fordi jeg gledet meg slik til å gå i gjennom alt og bruke det. Så ta vare på det du har, det er så fint at det går gjennom fra generasjon til generasjon!

Skrevet

på min førstefødte brukte jeg klær som jeg hadde brukt. denne gangen kommer jeg nok ikke til å gjøre det, for nå har vi så mye som vi fikk i gave sist

Skrevet

koseli å høre andre også finer fram de gammle. syntes det er staselig at jeg kan vise fram babyen i klær som ingen andre har nå:) Jeg skal ta godt vare på dette, og gleder meg til å få det på barnet mitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...