Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, for pokker, man skal absolutt ikke ha semulen i pizzadeig, men når den bor i en pose som ser ut som det som SKAL være i deigen kan det lett gå galt.

Plukker du blåbær? Jeg er miljøskadd og plukker ikke bær som er mindre enn vannmeloner.

Videoannonse
Annonse
Gjest Siklerotte
Skrevet

Hehe. Jaja, trøst deg med at det helt sikkert smaker bedre enn min pizzadeig hadde gjort uansett. Om jeg plukker blåbær? Øh, jeg har plukket blåbær en gang i livet mitt, det var dritkjedelig! Dessuten tenker jeg bare på vepsebol og hoggorm. Så nei, KJØPER blåbær, KJØPER. Men det er veldig godt. Selv jeg klarer å lage det, så du lager den sikkert dritbra.

Skrevet

Oppskrift, s'il vous plait?

(Var det rett stavet er jeg stolt. Eller må man ha stor forbokstav på høflighetsformene på fransk? Fransklæreren min lukta så vondt så jeg orka aldri spørre om noe.)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, bare bli stolt du. S'il vous plaît. Du er så dyktig.

Oppskrift ja, men da må du love å lage den!

Du KJØPER (evt. plukker hvis du absolutt må....) en god del blåbær, slik at det er kanskje 7 dl når du måler det opp.... Du slenger disse bærene oppi en sånn kjele hvor du på forhånd har kokt opp en lite vann. Sukre vannet og bærene som du selv vil - men rundt 4 spiseskjeer sukker er greit (det blir ganske søtt altså...) Hm, bærene må jo moses litt da. Eller så gjør de det av seg selv, husker ikke... Du skjønner deg sikkert på det. Så tar du en til kjele hvor du skal ha 5 dl kaldt vann og 2-3 spiseskjeer med potetmel... Så tar du av den kjelen med blåbær og slikt av platen og tar oppi den blandingen med potetmel, så setter du den tilbake på platen og lar den koke bittelitt... Så lar du den kjøle seg ned så den er helt kald, og tar BITTELITT melk oppi (ikke oppi hele suppen da, men av det du skal ha selv...) Det synes jeg er best. Selv om min mor mente at man skulle spise denne suppen varm og mente at det var liten vits å gjøre den mer usunn med å ha LITT melk oppi (blir jo så mye mer usunt av det vet du... =P)

Og ja, jeg vet jeg ikke er så god på forklaringer. Jeg gir ikke oppskrifter ofte akkurat.

Skrevet

Oj, avansert - jeg tror ikke jeg har lagd potetmeljevning siden skolekjøkkenet i 1978, men jeg skal definitivt prøve, høres kjempegodt ut.

Din mor kan putte blåbærene hvor hun måtte ønske.... og helle melk etter.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, du MÅ prøve! Da blir jeg glad.... =) Det er ikke så veldig ofte at folk gidder å prøve oppskriftene mine.... Jeg har dessuten akkurat fått meg en afghansk venn (venn og venn, men hun er søt...) og hun kunne vært moren min for den del, men hun er sååååå morsom. Og hun har sagt at etter Ramadan så skal hun lage sånn afghansk greie til meg.... Og når jeg får oppskriften (og hvis det er godt...) så skal du få den også!

Men den er kjempegod, sinnsykt god faktisk. Men du må ha litt melk i skålen med suppe da... Det er best. Spist en god del av det etter at jeg flyttet hjemmefra og fikk være min egen sjef over hva jeg spiste =D

Skrevet

Hm, glemte det der taket over i-en, i plaît, ja. Husker faktisk hvorfor det skulle være der til og med - at det er en s som er forsvunnet på veien. Men åkke som, ikke verst pissa med en skakk en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...