Tredje barn på vei Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Snuppa på 5 mnd har begynt på astma medisiner i går. Oxo lurer jeg på om barnet blir mer snurklete når det får medisinene? Jenta vår har snurklet lenge men ikke blitt bedre på det siden vi begynte på flutide og ventoline i går. Men så tenkte jeg at hun kansje snurkler fordi det løsner litt slim eller? Snurkler uavhengig om hun akkurat har fått medisin eller ikke.
Joikaboll@ Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Helt normalt at hun høres tettere ut når hun bruker medisiner, det betyr at slimet løsner, om hun klarer å hoste opp litt prøv å få det ut. Legg henne på magen med hodet litt lavere enn resten av kroppen (gjerne over beina dine) og dunk forsiktig på sidene. FRA hofta og opp, ikke opp og ned.
Tredje barn på vei Skrevet 3. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2008 Ok da ska jeg prøve det.. :-) Men hun hoster mindre da så hun hoster ikke opp mye.. Takk for tips=)
Tredje barn på vei Skrevet 4. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2008 Dytter jeg om noen flere har erfaringer..
Beama Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Gutten vår begynte på astmamedisiner rett før han var 5 mnd. han ble litt mer surklete i ca. 3 dager før det begynte å bli bedre. Nå er surklingen nesten helt avtatt, men glemmer vi medisinen en kveld er det tilbake til 3 nye dager med surkling før det igjen blir bra. Har dere fått konstatert astma? Vi er henvist videre til sykehus, men tar jo lang tid før vi får komme til der (i slutten av november)
Tredje barn på vei Skrevet 4. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2008 Nei vi har ikke fått noe utredning enda.. Ska visst prøve medisiner i 3 uker først og så er det ny kontroll.. Åssen utreder man astma da?? trudde ikke di gjorde det når di er så små?!?
Beama Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Vi skal på sykehuset å ta tester, og da var det viktig att han ikke hadde fått medisin samme dag og kvelden før han skal inn. Det er alt jeg vet.... Han er 6 mnd. nå... og skal inn den 20 november på tester=/
Tredje barn på vei Skrevet 4. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2008 OK får høre med legen når vi ska på kontroll igjen.. Har hørt at nå kommer den værste tiden for astmatikere.. Hvem sykehus hører dere til?
Beama Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Hører til Haukeland sykehus. Så vi skal på barneklinikkens lunge og allergipoliklinikk.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Høres normalt ut, blir gjerne en smule værre før alt bedrer seg igjen. Selv slet jeg med astma i 15 år, nå har dessverre min sønn arvet det.
andrik Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Er helt normalt det. Min sønn fikk astma første gang når han var 4mnd og merker at høsten og vinteren er den verste tiden for han iallfall. Er på stadige kotroller på sykehuset. Hørte akkurat nå at han er på vei til å bli dårlig igjen så da er det pån igjen med medisin. Blir jenta di urolig av medisinene og ikke vil spise?
Tredje barn på vei Skrevet 4. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 4. september 2008 hun spiser bra nå, men spiste lite det første døgnet på medisinene... Men nå er det jo bare 3 døgnet vi er på medisinene da... håper bare hun snart blir bedre for vi skal ha barnedåp for henne på søndag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå