Gå til innhold

Barnehagespørsmål.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med barnehage, så det er en del ting jeg lurer på.... Jeg kunne tenkt meg å ha poden i barnehage bare noen få timer pr. uke, f.eks 2 dager i uken, ca 3-4 timer pr gang. Er det mulig? Jeg ser at barnehagene i kommunen vår har 40% som minste plass. Er det altså ingen mulighet for å få en mindre plass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjelden mulig. Kommer helt an på barnehagen. Men sjansen er uansett stor for at du må ha minst 40% plass for å ha ham der to dager i uka, uavhengig av hvor mange timer han kommer til å være der hver av dagene.

Nå vet ikke jeg hvor gammel ungen er, men vil vel egentlig uansett ikke anbefale så lite som to dager i uka i barnehage. Særlig for de aller minste. Det blir fort for ustabilt for dem og man får en "tilvenningsfase" som liksom aldri går over.

Skrevet

Vet noen barnehager selger dagpass. Kan sikkert hende det blir dyrt i lengden, dersom du velger slikt.

Selv har jeg 100% men tulla er der tre dager i uken fra 9.30- 14.30

Senere i høst kommer jeg helt sikker til å må ha henne der lengre, så derfor har vi det slikt vi har det nå:)

Går vel an å ha 40% og ha barnet ditt der når det trengs, ingen som sier du må bruke all tiden vel:)

Skrevet

vet ikke om det går. men det anbefales ikke å ha de så lite i barnehagen. blir mest forvirrende, de kommer ikke ordentlig inn i det. ikke lett å bli en del av gruppa osv.

spesielt vanskelig for de minste som en skriver.

Skrevet

En annen erfaring jeg har er at du ikke automatisk kan få full plass senere om du ønsker det. Da stiller du likt med de andre som søker. (var slik for sønnen til en venninne)

Hvis ungen er stor nok er kanskje barnepark tingen, det er kun noen timer hver dag og ikke så dyrt. Men ikke pedagogisk tilbud da, bare andre barn å leke med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...