Gå til innhold

Jøss! Skal Jensemann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjerpe inn på asylpolitikken??? Jeg er nesten imponert! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er valg snart.....

Etter å ha mista 13 av sine ansatte har han begynt å tenke nytt...

2 L8, MR. Stoltenberg !!

Skrevet

Næmmen - hvor er samfunnsengasjementet da jenter? :-)

Skrevet

Samfunnsengasjementet denn uken ligger på anonymsiden hvor de velter og vralter seg rundt i søla etter denne uken hendelser og roper: Mere blod, mere blod!

Ja det er valg snart men samtidig må Norge A/S gjøre noe med asylpolitikken.

Barn, ungdom og voksne asylsøkere har ikke godt av å bli sittende på transittmottak i det vide og det brede og norge bør da kunne gi de noe annet å fylle livet sitt med. Da er det i bunn og grunn bedre å ikke ta i mot så mange når man ikke kan gi de tilfredsstillende bosted og tilby de kurs/jobb som de kan mestre..... (Med inngående hjelp fra ansatte som ikke bare er barenvakter)

Skrevet

Ser nå at fingrene mine ikke har våknet ennå:o)

Skrevet

Helt enig med deg. Blir litt matt når jeg hører at noen har sittet i asylmottak i 9 år!!!

Skrevet

Har ingenting med innlegget ditt å gjøre,men..

HALLAAAAAA:D

Long time no see ;)

Skrevet

Matt er bare fornavnet...

Tenk deg alt de har gått igjennom før de kommer hit også blir de stuet inn i 16 mannsrom sammen med 18 andre personer de absolutt ikke kjenner. Klart det er en stor psykisk påkjenning.

I Finland tar de inn så mange asylsøkere som de faktisk har boplass (Ikke 16 mannsrom) og skole/arbeid til. Da snakker vi fungerende politikk.

Men på den andre siden er Finland meget restrektive i hvor mange som kommer inn over grensene.

Hva er egentlig best?

Skrevet

Sitter det faktisk mennesker på asylmottak i 9 (!!) år? Herre min fred...hva godt gjør det for noen? For hvert år de sitter der minsker sjangsene deres for å få et skapelig liv i samfunnet. Stakkars mennesker,

Mener det var snakk om et forslag om at kommunene selv skulle få bestemme "sin egen asylpolitikk"?

Skrevet

Jeg er ikke sjokkert, at SV og AP sto langt fra hverandre når det gjaldt innvandring og flyktningepolitikk er jo en kjent sak. Det er en av grunnene til at AP har vært populær, pga at de ikke er tilhengere av åpne grenser.

Vel, han er inne på noe, men er rett det vil ramme forferdelig urettferdig også i mange tilfeller. Er mennesker og skjebner, ikke krøtter det er snakk om.

Skrevet

Jeg er enig med deg om at det er mennesker og skjebner det er snakk om MEN den skjebnen blir faktisk ikke bedre av å sitte flere år i asylmottak, ikke kunne språket, ikke kunne jobbe, ikke ha noe som er sitt og ikke minst, være en del av samfunnets skyggeside.

Er det ikke da bedre å ta inn de man faktisk klarer å hjelpe enn å ta inn for mange som vi bare skuffer videre inn i "ikkeno"?

Lediggang er roten til mye vondt.

Skrevet

Problemet er vel dessverre at altfor mange søker asyl her uten å ha noe reel grunn til beskyttelse. Om man får ned antallet "lykkejegere" (for å bruke frp's uttrykk ;) ) så vil man også få ned behandlingstiden på søknadene og de som trenger det vil få opphold fortere. De som får opphold vil få større muligheter til å bli integrert på en god måte. Synes ikke det er så dumt å stramme inn litt, jeg, så de som trenger beskyttelse kan få det uten at de må sitte og vente i usikkerhet i en evighet!

Gjest Sauen og dingsen **1pp**
Skrevet

Jeg er enig i at man ikke bør ta seg vann over hodet, og la alle komme her. Vi skal ha arbeid, økonomi og skoleplasser til å ta oss av de som kommer her - hvis ikke hjelper vi dem ikke til mer enn ufrivillig lediggang og mer rasisme. Når vi åpner dørene på vidt gap, blir det naturlig nok mange innvandrere som ikke kommer seg ut i arbeid, fordi det ikke er til å stikke under en stol at innvandrere blir liggende nederst i søknadsbunken. Og når vi dag etter dag ser NAV-kontorene fylt opp av innvandrere, og at så mange innvandrere mottar trygd (selv om det ikke nødvendigvis er frivillig), ja, så danner vi oss et bilde som sier at alle innvandrere er late og ikke vil jobbe.

Vi bør prioritere dem som kommer fra krig, tortur og forfølgelse, og ikke bare dem som virkelig har råd til å komme her.

Jeg sier kvalitet fremfor kvantitet. Og dette kommer fra en person som opprinnelig er for innvandring og et flerkulturelt samfunn. Nå syns jeg faktisk det har gått litt langt med innvandringen. Ikke bare for vår skyld, for penger og plass har vi, men for innvandrernes skyld - de har krav på et verdig liv når de kommer til norge.

Skrevet

Godt sagt, Sauen - hadde forøvrig ikke trodd at du ville være så positiv til forslaget. :-)

Gjest Sauen og dingsen **1pp**
Skrevet

Jeg er ikke ukritisk for vidåpne dører. Jeg tror vi må velge kvalitet fremfor kvantitet når vi skal bestemme hvor mange vi skal la komme inn, av overnevnte grunner.

Det jeg er skeptisk til, er folk som hyler om "sine skattepenger" som går til "innvandrere på trygd", fremmedfrykt, hyling om at alle asylmottak er stappet fullt av voldtektsmenn og overgripere, fylliker og pakk. Altså god gammeldags fremmedfrykt og rasisme. For å kunne integrere "våre nye landsmenn" (syns det uttrykket er relativt ubehagelig) godt, må vi legge fra oss denne fremmedfrykten, og den asylpolitikken vi har nå, gir oss derimot bare mer fremmedfrykt. Den gir også dårlige vilkår for asylmottakerne, som i sin asylsøkerperiode må leve under uverdige forhold, der de ikke får gjøre noe fornuftig, ikke tjene til livets opphold og må bo sammen med et drøss med andre mennesker på trange rom. Så ender de gjerne opp på rom sammen med noen fra landet som har torturert dem, forfulgt dem eller kriget mot dem - og sånn blir det slåsskamper av. Så kommer vg løpende og skriver om full kaos og blodbad på asylmottakene, og vi blir enda mer skeptisk. Og innvandrerne, når de endelig har fått lære seg norsk og fått arbeidstillatelse, havner enda lengre ned i søkerbunken og det blir enda fler av dem på nav. Enda mer fremmedfrykt, og sånn går runddansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...