lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 siste spørsmålet om seteleie for ikveld, jeg lover! hehe! synes jeg har lest her inne at det kommer litt ann på hvordan morkaka ligger når man skal ha setefødsel.. er det riktig? eller surrer jeg bare nå? morkaka mi ligger foran på magen liksom.
Gjest Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Med foranliggende morkake mener du at den ligger foran på magen. Innen fødselsmedisinen betyr foranliggende morkake at den ligger foran utgangen, altså under barnet. Hvis den ligger sånn ved termin kan man ikke føde vaginalt på en forsvarlig måte. Hvis morkaka sitter langt nede KAN det bety at veien ut blir litt trangere, og derfor kanskje ikke lurt med setefødsel som krever litt større plass. Men det fine med morkaker er at de som regel trekker seg bort ettersom magen vokser. Spennende dager, skjønner jeg!!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2008 den blikkerer ikke for noe altså, bare at den ligger foran på magen min har jeg skjønt. sånn at den kan dempe for endel spark og sånn. men jeg har kjent mye liv jeg altså. ja spennende dager. blir nok litt opphengt i dette fordi jeg er redd for alle alternativ ( er i uke 36+3 og er litt usikker på hvordan han ligger. satt i seteleie i uke 32. har født en gang før, for 13 mnd siden. var livredd for fødsel da, men det gikk kejmpefint. men nå gruer jeg meg igjen hvis han ligger feil. jaja, får vente å se. skal til legen imorgen.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2008 blokkerer skulle det stå )
Herkules Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Du har morkaka foran slik som meg Jm rettet på meg å sa jeg kunne si forliggende for da mente jeg at den lå i front.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå