Mamman_til_Adine <3 Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Noen som har erfaringer om hva som blir mest brukt og som er best? Å er det avent som er den beste? Eller er meda like bra? de selger meda serien på reflex-butikkene. Håper noen kan svare
lana<3 Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Jeg ville ventet å sett hvordan det gikk først før jeg hadde skaffet meg pumpe, jeg har prøvd begge deler og syns den elektriske er best, fikk skikkelig gangsperre av den manuelle og måtte pumpe ut så store mengder at jeg ble bare sittende og pumpe med verkende hender. Med den elektriske begynte jeg dagen med logge meg på her, la pumpen på den ene puppen og leste og skrev med den andre hånden, mens jeg vippet på babyen med foten.
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 3. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2008 Takk for svar:) får jeg prøve både manuell og elektrisk på sykehuset?
gutteklubben grei Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Jeg har vært en skikkelig melkeku, og har måttet pumpe mye for å slippe spreng og betennelser. Har prøvd Medela sin lille elektriske - den fikk jeg faktisk mindre melk av... (ikke noe ønskelig for de som sliter med melka) Jeg leverte denne tilbake på apoteket.. Jeg har nå hatt Avent Isis til tre unger og er kjempefornøyd! Skulle flotte meg litt når andremann kom og kjøpte en Avent Isis Iq elektrisk, den kan brukes både elektrisk og manuelt, men synes absolutt den manuelle delen er best! Det kommer minst like mye melk, går nesten fortere og er mer behagelig synes jeg. Har du ingen du kjenner som du kan alliere deg med om du kommer hjem fra sykehuset på en helg eller noe.Slik at du kan få låne en til du kommer deg i butikken.. Får du veldig spreng når melka begynner å komme har jeg erfart at det er lurt å pumpe seg for å unngå betennelse og spreng. Men det kan like godt hende at du absolutt ikke trenger det og da har du jo kjøpt til inga nytte. Men jeg heier altså på Avent sin... Lykke til!
gutteklubben grei Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Skulle bare si at når jeg kjøpte Medela sin så fikk man bare tak i veldig små flasker til disse. Hvis du blir en skikkelig melkeku og skal pumpe endel (også greit når man skal ha barnevakt) så fikk man ikke mye i de flaskene som passet pumpen. Til Avent finnes tre størrelser og den største er på over tre desiliter.. Så sjekk hva slags flasker som passer til , det er jo greit at de rommer litt og at de passer til drikkesmokker, tuter m.m. som man skal bruke. Da slipper man å ha mye forskjellig utstyr. Slik synes jeg også Avent er bra, for flaskene passer til alle tutene, drikkekopp-toppene osv..
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 3. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2008 Tusen takk for svar:) Var mye nyttig her. Tror jeg tar avent manuell. Kostet jo godt over 1000 kr den elektriske. Er tilbud på den manuelle til 400 kr på apotek 1 nå. Jeg kan jo selge den om jeg finner ut at jeg ikke trenger den:)
ajate *høygravid* Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Jeg slet veldig med avents manuelle brystpumpe og har hørt om flere som har slitt litt med den. Andre elsker den. Jeg tror kanskje det kan ha noe med hvor mye melk man har i brystene. Hvis man ikke er den store melkekua (unnskyld uttrykket) så vil jeg ikke anbefale avents manuelle. Ikke kjøp brystpumpe på forhånd hvis du er førstegangs. Vent heller å se om det blir behov for det. Noen ganger kan det være like enkelt å melke ut med fingrene. Ev. prøv å låne av noen så du slipper å gjøre et dyrt kjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå