Slalotte Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Har problemer med å dusje, se meg i speilet.. Og værst av alt senga, jeg skjelver og gruer meg når samboern min sier "skal vi gå å legge oss snart?".. Hvordan gjøre dette bedre, hvordan bli kvitt det??? Har hatt det sånn i 2 perioder før, siste var for 2 år siden.. og da begynte jeg med valerina natt og dag.. Men noen annen måte å få kvitt dette??? Dette har kommet de siste dagen, siden pappa døde på søndag.. Men har hatt det før og tok lang tid før det gikk over.. I går natt så la jeg meg kl 3 om natta..
Gjest Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Dette høres veldig tøft og slitsom ut. Jeg ville gått til fastlegen og fått henvisning til psykolog. Kan være godt å få profesjonell hjelp. Ellers er det jo å snakke om det og snakke ut om ting. Har ikke mistet en forelder selv, men ikke rart om man havner i en krisesituasjon. Sender en varm stor klem!
Krusemynthe Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Skjønner at det er tøffe tider for deg, Lottemooj! Men jeg tror det er to ting (i kombinasjon) som kan hjelpe deg. Du må snakke med samboeren din om dette. (Det er fort gjort at han tenker at det er han du vil unngå når du ikke vil legge deg sammen med han..og problemer i parforholdet trenger du IKKE nå). Dessuten - om han er mann nok - så gir han deg støtte og forståelse i en vanskelig tid/periode. Gi han sjensen til å forstå deg! ..og du må (som noen over her sier) ringe fastlegen din. Vær åpen og ærlig. Jo tidligere du får hjelp av en profesjonell - jo fortere vil du vinne over angsten. Mye er gjort når du erkjenner at dette er i ferd med å ta kontrollen over deg - og den du egentlig er/vil være. Derfor tror jeg du kan respondere godt på noen psykologtimer!! Lykke til!
Slalotte Skrevet 4. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2008 Har pratet med samboern min om det, men vet ikke hva han skal gjøre.. Han syns veldig synd på meg og har sittet oppe til langt på natta med meg også.. Han har aldri hatt noe søvnproblemer.. Dette sliter på meg veldig også fordi jeg har en sønn og ta meg av.. I dag ga jeg flaske i senga til sønnen min for jeg tørte ikke å gå inn på rommet hans med det først.. Jeg ble skikkelig redd og kledde på han fort og jeg tok på meg det første jeg så og kom meg til mamma.. Ikke har jeg peiling på hvorfor det er sånn heller.. Jeg tørte ikke å hente mat til minsten hjemme engang..
cammiss Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Ta kontakt med fastlegen- ev. be samboer om å ta kontakt med fastlegen- ev. hvis samboer denne tråden og på den måten be om hjelp. Du kan ikke ha det slik! og da må få hjelp. Kan du prøve å def. hva du er redd for. Denne angsten har helt sikkert en betegnelse.. så gi beskjed. Det er mangs om kan hjelpe deg. Masse lykke til og alt godt!
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Hva er det du er redd for? Redd for å være alene? Redd for å dø? Jeg hadde selv angst i en periode hvor jeg hadde det litt trøblete. Jeg hadde det ikke så lenge så det ble ikke til at jeg gikk til psykolog eller noe sånt men jeg hadde faste samtaler med fastlegen min en periode. Det hjalp veldig. Jeg hadde angst for hjertesykdom å annen sykdom. Var rett å slett hypokonder å hadde det helt jævlig. Huff, du må ikke gå å ha det sånn. Det værste som er er å føle seg utrygg. Angst er ikke for pyser ass.. Du må snakke med noen om dette, vet det ikke er lett. Men det gjelder å ta dette fort, blir værre å værre jo lenger du går sånn. Å jeg lover deg at det blir bedre, virker kanskje ikke slik nå men... Det gjelder å tro på at dette skal du overvinne. Man må møte angsten sin, ikke unngå den.
Slalotte Skrevet 4. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2008 Er ikke redd døden.. Tror jeg er meste redd for å være alene.. Begynner å skjelve når samboern min må ut en tur.. så tror det ligger noe i det.. men det beskriver jo egentlig ikke senga, dusjen og speilet gjør det det???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå