Gå til innhold

Passe irritert over folk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte folk tror de kan si hva de vil når du er gravid..

* du ser jo poppeklar ut

* du har gått opp mye i vekt ser jeg

* steik du er jo smellfeit

* denne ungen skulle vell vært ute for flere måneder siden

* magen din er jo svær

det er tydligvis også lov å bare ta meg på magen,uansett hvem du er å hvor du er..

Har 2 uker og 5 dager igjen til termin, har gått opp fra 60 - 70 kilo å selv jordmor syns dette er for lite..

Virker bare som om folk tror de kan si alt de vil uten at det sårer meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja alle sier dette til meg også men jeg bryr meg ikke, sånn som dette følger med graviditeten desverre og folk mener ikke no vondt med det, jeg har selv sagt det samme til mine venninner og har ikke tenkt over at det kan såre egentlig, har du vektproblemer fra før av som du sliter med?

Skrevet

Har hatt en historie med spiseproblemer å reagerer litt mer på hva folk sier..Men jeg tar meg ikke så enormt nær av dette som blir sagt..er bare litt irriterendes av folk kan si hva de vil bare fordi du er gravid..skjønner de mener ting godt eller ikke tenker så mye før de sier noe domt. men jeg syns de kan spare på kommentarene sine om de ikke har noe fint å si.

Skrevet

Så frekt!

Heldigvis ingen som har sagt noe slikt til meg ennå, men har fortsatt 10 uker igjen......

Hva svarer du folk som kommer med slike utsagn? Jeg syns man har lov å være frekk tilbake når folk bare slenger ut sånn drit! Hvis noen sier noe sånt til meg kommer jeg nok til å fortelle dem hva jeg mener om det.....hehe.

Du kan jo ikke ha blitt sååå svær heller hvis du bare har gått fra 60 til 70 kg. Skikkelig unødvendig av folk å poengtere det synes nå jeg da.

Du er sikkert flott, lykke til videre:)

Skrevet

Jeg føler ofte for å snakke tilbake men ender bare opp i: SYNS DU???

Mannen min som er sammen med meg dag og natt sier jeg ikke har fått vekt andre plasser enn på magen der den skal være..Er ikke den som spiser så mye nå pga kvalme å har til og med gått ned i vekt siden uke 35 pga seriøs kvalme å at maten ikke smaker skikkelig.

Var ei kassadame som jobbet på nærbutikken her som sa: du har lagt godt på deg ja..

Sa tilbake: JA,for det er rette rompa som fiser..gikk surt derifra å ringte senere til sjefen for butikken å sa ifra..

Kan forstå mamma,svigermor å de nærmeste veninnene mine..men hva vet vell en kassadame å ei helt tilfeldig dame på gata..

Jeg er stolt over meg selv å kroppen min. Jeg har blitt fotografert siden uke 10 så det er ikke så mye forskjell på kroppen(bilder på min side).

Skrevet

det er i slike tilfeller man skulle ønske at man klart å være like frekk tilbake og kjapp i replikkene....som når de sier, du har gått opp mye i vekt ser jeg....så burde man klart å si f.eks ja, men det er enda godt at jeg går ned igjen så fort jeg har født, skal du føde snart???.....eller noe slikt.

Jeg klarer ikke å verken finne de rette kommentarene eller være så frekk i kj....tilbake, for jeg synes faktisk det er litt frekt - men jeg mener vel også at man burde ha lov til å sette de litt på plass.

Mange som tror de bare kan si hva som helst til de som er gravide, og at vi ikke tar oss nær av det.

Eh, vi er kanskje mer nærtagne enn normalt, nettopp pga hormonene men...hehe.

Prøv å ikke bli såret iallefall, bare le av dem - vær heller stolt av at du er gravid og snart får et lite barn i armene dine

Skrevet

Jeg har ikke hatt problemer med vekt eller selvbilde før, men jeg må si jeg også synes det er sårende å ta imot sånne kommentarer. Jeg pleier å overse det eller snakke rundt det, særlig når det ikke er folk jeg kjenner særlig godt. For et par dager siden kom en gammel mann, som jeg nettopp hadde håndhilst på og følgelig ikke kjente i det hele tatt, og bare tok meg på magen!! Ærlig talt, så frekt! Det er heller ikke så festlig når gode venninner hilser meg med "hei tjukka" (i uke 20! Når jeg nesten ikke hadde lagt på meg noen ting!). Jeg tror aldri jeg selv har kommet med sånne kommentarer til noen gravide tidligere, jeg håper i alle fall det... Men nå, etter å ha vært (er) gravid selv, har jeg innsett at man skal være litt forsiktig hva man sier til gravide når det gjelder vekt og kropp, man bør passe på å være utelukkende positiv, av typen "så fin magen din er!" etc. Det gjelder uansett hvor godt man kjenner vedkommende. Man vet aldri hva som kan virke sårende for den enkelte, og man blir ekstra obs på kroppen sin.

Skrevet

Skulle ønske jeg var like tøff som deg... :-)

Blir liksom så tatt på senga når det kommer sånne teite kommentarer, at alt jeg har planlagt å svare tilbake, blir borte. Som i går, da jeg møtte på ei voksen dame, som jeg kun er på hils med, som sa "Jasså, så det er tjukka som er ute og går..."

Ikke enkelt å være slagferdig i replikken da... :-(

Skrevet

Jeg har faktisk tenkt å si at det ikke er så koselig å få sånne kommentarer neste gang noen er frekke i kjeften. Da får jeg sagt fra at det er ufint uten å være ufin selv. Så gjenstår det bare å se om jeg klarer å få sagt det da, når jeg står der...

Skrevet

Jeg tror at folk "tør" å kommentere sånn til de som ikke har lagt på seg så veldig mye og ikke er så store fra før.

Jeg er litt overvektig og har aldri fått sånne kommentarer hverken i dette eller forrige svangerskap.

Tror mange tror at det som er tynne ikke tar seg nær av slike kommentarer fordi "det er jo ikke vondt ment". Mens til oss som er overvektige er folk generelt mer forsiktig. Det er hvertfall min erfaring. Har aldri fått kommentarer for vekta min, om jeg har vært gravid eller ikke.

Synes forresten det var kjempefine bilder :-)

Skrevet

Jeg elsker å være gravid, og godtar stort sett det som skjer med kroppen min. Denne gangen kom kiloene raskere, og det ser ut som det blir fler av dem enn de forrige gangene (dessverre).

I høstferien vil jeg være ca 34 uker på vei, og vi vurderer å dra ned til svigers som bor på en annen kant av landet.

"Problemet" mitt er min svigerinne som bor der nede. Allerede i sommer kommenterte hun hvor stor jeg var blitt (og da menet hun ikke magen!) og maste om at jeg måtte ut å trene litt. Men, var da så plaget med bekkensmerter at jeg ikke klarte å gjøre så mye. Kommentert min størrelse nesten hver gang hun så meg. Er egentlig ganske tøff av meg, men kiloene og alle kommentarene hennes i tillegg , er ganske tøft. Det er nesten så jeg kvier meg for å reise nedover så sent i svangerskapet, for det er ikke slike kommentarer jeg trenger da. Min svigerinne er veldig opptatt av vekt, og er nesten sykelig tynn. Kommenterer ofte andres kropper og vekt negativt, og det gjør meg utrygg i hennes nærvær.

Jeg er blant dem som synes det er helt greit at folk kjenner på magen min, men jeg vil ha meg frabedt "negative" kommentarer om kroppen min og vekten min!!

Skrevet

skjønner at du blir såret over sånne kommentarer.

Når folk sier jeg har lagt på meg tenker jeg automatisk at de mener magen.

Jeg veier 82 kg. Veide 68 kg før jeg ble gravid. Jeg er 32 uker på vei og har altså lagt på meg 14 kg.

Syns det var kjipt i begynnelsen, men nå bare godtar jeg det liksom.

Folk er forskjellig. det eneste gravide har til felles, er at kroppen forandrer seg veldig. Aller helst legger man på seg, da blir man ansett som sunn.

Jeg syns det er helt ok. Jeg er 21 år, er glad i å trene, vet hvordan man går ned i vekt, og da føler jeg at jeg har god grunn til å ta det med ro. Kiloene går bort når jeg er ferdig med denne fasen i livet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...