Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Jeg vet jo at bryllup ofte blir sett på som "grunn for å drikke". Jeg vil ha et alkoholfritt bryllup,slik at noen av mine nære slektninger som er tørrlagte alkoholikere får være med uten å føle seg ukomfortable. Det er selvfølgelig litt for min egen del også, i og med at berusede folk er noe av det verste jeg vet. Hva slags drikke har dere hatt i deres alkoholfrie brylluper? Og hvordan skriver jeg det på invitasjonene, på en høflig måte,at hjembrent = hjemsendt? Ikke bare hjembrent så klart,men medbrakt alkohol. Jeg vil ikke ha alkohol i mitt bryllup. Selv drikker jeg brus, og te. Jeg tenker iste,kaffe,saft,og sånt. Hva mener dere om dette?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 så kjedlig da....vet ikke helt om jeg hadde kommet jeg da..............synes liksom det er litt av festen jeg da.Er man tørrlagte alkoholikere må man jo tåle å se at andre drikker.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 I vår familie er alkoholfrie bryllup en selvfølge. Vi serverer brus, farris, mozell, kaffe og te. At det ikke serveres alkohol er vel ingen grunn til at noen ikke skal komme???? En slik dag er en fest uansett og man trenger søren meg ikke drikke for å kjenne på festglede.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Hva med å ha formiddagsbryllup med en hyggelig lunsj etterpå...? Ettermiddagsbryllup med festmiddag og dans etterpå blir vel ikke det samme uten alkohol... Kommer ikke til å bli en skikkelig fest som varer utover natta. Ikke noe galt i å ha alkoholfritt bryllup, men jeg ville ikke gått for det tradisjonelle da. Kan være veldig hyggelig med formiddagsbryllup med lunsj etterpå, og så stopper det hele der. Kanskje middag på kvelden for bare dere to med feks forloverne. Til lunsjen serverer man jo juice, brus, kaffe og te vil jeg tro. Alkoholfri velkomstdrink: mozell med jordbær, eller alkoholfri punsj.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Hei, Her synes jeg virkelig at jeg må legge inn en kommentar. Selvfølgelig inviterer dere til alkoholfritt bryllup om det er det dere ønsker! Selv har vi planer om masse deilig vin og sjampis, og er superglad i god vin til god mat, men om dere ikke ønsker å servere alkohol så gjør dere ikke det. Dere har gode grunner til å la være også. Jeg ville skrevet noe sånt som dette nederst på invitasjonen: "Bryllupet er alkoholfritt", eller "Vi ber om gjestenes forståelse for at bryllupsfesten feires utelukkende med alkoholfrie drikkevarer", dersom dere har litt mer plass. Dette blir ikke noe problem! Jeg ville aldri i verden vurdere å ikke komme i et alkoholfritt bryllup - jeg ville kanskje synes det var litt underlig, men jeg antar at mange kjenner årsakene og derfor forstår valget deres. Lykke til med deres edruelige selskap
såpebobledama Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Blir nok på ettermiddagen, skal sammenkjøre det med noe annet også,da trenger vi litt tid imellom. Det blir en rundt 150-200 gjester,så
Gjest Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Bare skriv i invitasjonen at bryllupet er alkoholfritt, det er da helt greit, det! Man trenger da vel ikke alkohol for å ha det moro, vel! Jeg ville ikke tenkt på å latt være og komme selv om jeg ikke fikk servert alkohol, de som ikke vil komme fordi de ikke får alkohol, er faktisk bare latterlige. Dere kan jo evt servere alkoholfri vin eller alkoholfritt øl til maten, men brus, vann, elller kanskje hjemmebrygget alkoholfritt øl er også veldig greit.
Sundance Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Jeg syns Alkoholfritt bryllup hørtes supert ut!!! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #9 Skrevet 5. september 2008 Det som skjer er at folk har det litt kjedelig etter kaffen, når "festen" starter, og går hjem mye tidligere enn om det hadde vært alkohol med... Spesielt i et bryllup med 150-200 gjester.
såpebobledama Skrevet 5. september 2008 #10 Skrevet 5. september 2008 Det tviler jeg på,for brorparten av dem må ta fly for å komme hit, er en 250mils reise for de fleste. De andre ser vi så ofte at de kan bare dra,det plager ikke meg
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #11 Skrevet 7. september 2008 Hei... Vi sitter og så og lurer på om vi skal ha et alkoholfritt bryllup når vi gifter oss. Det er litt pga at brudgomen og deller av hans famile er alkoholfrie. Det er ikke noe spesiel grun til at de er det, de er det bare. Jeg er selv veldig glad i god vin tl god mat. Men har respekt for de som ikke drikker. Vi vil også spare masse penger på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå