Regnbuens barn™ . Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Har vært flink i perioder, men må ta tak i meg selv snart og skjerpe meg, målet mitt blir nå å spare penger til egen hest igjen, og gjerne spare for å bare ha til nød bruk.. Ofte føler jeg dessverre at alt går i det store sluket.. Dere da?
blond Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Jeg kan bli bedre, men er likevel fornøyd med sparingen.
Regnbuens barn™ . Skrevet 3. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2008 Jeg må nevne at jeg sparer til barna da- men det tells ikke, jeg sparer begge barnetrygdene deres.;-)
blond Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Jeg synes det er viktig å være bevisst på hva man bruker pengene på og hvis man har mulighet til å spare så er det flott! Jeg synes det teller at du sparer til barna dine! Det er penger som kommer godt med når de blir voksne.
piano♫ Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Ja. Vi sparer barnetrygda til guttene. I tillegg klarer vi å legge av penger, hvertfall de månedene vi er bevisste på det. I vår har vi vært veldig veldig bevisste (vi er midt i en byggeprosess nå), og da klarte vi å spare 80000 på 7 mnd. Det er en fin buffer, det. På den andre siden klarer vi fint å bruke opp de pengene også, hvis vi ikke er så nøye på hva vi bruker kronasjene til...
Regnbuens barn™ . Skrevet 3. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2008 Ja, det er jo tellende.. he he- formulerte meg litt feil! Men vi sparer til bolig til barna, det er en viktig investering. Men skulle ønske vi var flinkere til å spare mere utenom, sparer litt da, men det går i bølger og daler, har prioritert å nedbetale andre ting som bil og studiegjeld, og huset selvsagt. Syns det stadig er utgifter til leiligheten( ting som mangler, gjøres) et prosjekt uten ende.. Men prøver å ikke bruke penger på unødvendige ting i hverdagen da;-) Målet er å spare 5-7000kr i mnd , men er ikke så strukturerte.
piano♫ Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Det lønner seg å ha råd til å handle stort til fryser`n når det er tilbud på f.eks. laksefilet, karbonadekaker, kyllingfilet, middagsmat man gjerne spiser. Vi har noen basispåleggarter, i tillegg supplerer vi gjerne med det pålegget som er billig på handletidspunktet. Kjøper masse frukt og grønt, lite snop og snacks (det er dyrt). Det er alltids noe å bruke penger på, ingen tvil om det. Vi skriver opp alt vi bruker av penger, det er ganske greit - da får en en oversikt over måneden. Koser oss med noe godt hjemme i stedet for å spise ute, Har kutta alt av bokklubber og bruker biblioteket i stedenfor. Så skriver vi lister over ting vi kommer på at vi trenger - etterpå prioriterer vi. Da slipper man å kjøpe noe på impuls, for så å finne ut at det var noe annet man egentlig trengte mer... Slik har hvertfall vi fått oversikt og kontroll :-)
Regnbuens barn™ . Skrevet 3. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. september 2008 Piano: Wow, 80 000 på 7mnd var veldig effektivt da! Vi er ikke i en byggeprosess egentlig, men flyttet inn i denne boligen ifjor, så har enda ikke blitt ferdig med noen vesentlige ting.. Nå har vi i tillegg tenkt på å selge for å komme lengre ut av Oslo og kjøp/salg koster dessverre alltid penger... Men jeg liker å innbille meg at det å betale ned på huset er en form for sparing;-)
Regnbuens barn™ . Skrevet 3. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2008 Ja sånn sett har vi kontroll., vi handler alt kjøtt i sverige og har fryseren full.. Jeg er kontrollfreak og skriver alltid lister, men av en eller annen årsak så dukker det alltid opp et og annet;-) En gang så gikk både tvn og vaskemaskinen i stykker 2 uker før jul. Er ikke sånt gøy? Og er det ikke det ene så er det sikkert noe annet.. Skal prøve å ikke høres altfor klagende ut , er egentlig ikke det, bare nysgjerrig på andres spare vaner=) Vi er forøvrig ikke sparsommelige når det kommer til mat, bortsett ifra kjøttet, bruker sunt tilbehør som dessverre koster mye mer enn vanlige...
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 Sambo er veldig flink til å spare! Jeg er elendig! Vi har en buffer på konto, men det er alltid så masse som man trenger. Og som man ikke trenger for min del. Jeg kjøper omtrent alt jeg kommer over og elsker å shoppe klær og å spise ute.
piano♫ Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 Å betale ned på huset er jo ei kjempesparing!! Hus - kjøp og salg - i Oslo-området er vel ikke akkurat gratis, nei. Jeg skjønner ikke at folk får det til å gå opp, jeg, med 4 mill i lån... Selv har vi halvparten, og DET skremmer meg...
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 Nei, ikke i det hele tatt... har vært alene mor i 2 år, og da trenger man alle pengene og helst litt til... Men nå ser det ut for å gå mot lysere "spare" tider...
Gjest Skrevet 3. september 2008 #13 Skrevet 3. september 2008 Ganske. Sparer litt selv hver måned i tillegg til å spare for småen. Har en god buffer, men flere store faste utgifter som trekkes derfra. Men må si jeg har brukt MYE mer penger enn vanlig av å være hjemme i permisjon og finne alt mulig fine ting (spesielt til småen) på nettet - sukk, selvkontroll er visst ikke min mest fremtrendende egenskap alikevel...
Regnbuens barn™ . Skrevet 3. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. september 2008 Jeg kunne gjerne tenkt meg ut på bondelandet, men mannen er ikke enig da.. he he, Har litt over 2 i huslån, og det er mere enn nok.,selv om boligen har mye høyere verdi. Jeg får fnatt av å tenke på å bli boende i leilighet til den syke prisen, når jeg kan få meg gårdsbruk eller enebolig ute på landet til nesten 1/4 av prisen av boligen vår.. Eneste problemet er at vi ikke får solgt nå da, leiligheter i det øverste prissjiktet går det tregt med ja.. Kunne til og med tenkt meg til nabolandet jeg, rett over grensa med småbruk og hest., mannen jobber 30-40 min fra grensa, men jeg må nok lære meg bedre overtalingskunstner.. he he
piano♫ Skrevet 3. september 2008 #15 Skrevet 3. september 2008 Jeg skjønner deg godt, jeg. Selv har vi havna midt mellom det du beskriver. Tettsted med alt vi trenger av "fasiliteter" og servicetilbud, fantastisk tomt med strandsone, nydelig utsikt mm - og nå bygger vi om huset slik at det virkelig blir drømmehuset. Finnes mange billigere hus på stedet vi bor, men kunne ikke falle oss inn å bytte... Du får bare øve på å overtale han - det er herlig med litt "space", sånn tenker nå hvertfall jeg.
Regnbuens barn™ . Skrevet 3. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 3. september 2008 Han er litt for opphengt i det å bo nære Oslo., siden han driver med trening i et spesielt miljø som man ikke finner overalt. Og så er han bekymret for at barna skal snakke svensk, han er litt teit, men mener at de er så harry på bondelandet i sverige.. jaja.. hva kan jeg si da.. Jeg drømmer om å bo landlig til med stor tomt ... men akk ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå