☆Mathilde Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Jeg har 4 uker og 4 dager igjen til termin! Formen er fin! Har masse kynnere, men de er merkelig nok ikke vonde i dette svangerskapet! Bare litt ubehag, men det må jeg tåle! =) Håper forresten at kynnere som ikke er vonde også hjelper til på modning!!? Ellers ville jeg nok heller hatt det litt vondt! =) Ellers er formen fin synes jeg! Noen dager er jeg helt klar for å føde, andre dager vil jeg ikke føde i det hele tatt! Det er jo så fint å gå gravid, å spesielt når man slipper det verste ubehaget! Men enda finere er det jo og endelig få hilse på lillenurk i magen ! =) Håper dere andre også føler dere i form!
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Heisann:) Hos meg er det 41 dager igjen. hehe, gøyalt å kalle seg høygravid i morgen:) Formen er kjempefin og jeg nyter å være gravid. men kjenner det skal bli godt å få ut lillegutt også Er første gangs så vet ikke helt hva jeg har i møte:) men er med godt mot og gruer meg foreløpig ikke til fødsel:) Eneste jeg sliter litt med er at jeg synes det er så mye jeg vil ha gjort. Er konstant rotete her hos oss...Og når en tror en har kontroll dukker det opp uventede ting en må ordne opp i...Stakkar mannen min, fikk seg nettopp ei skikkelig hormonbølge når det gjelder den saken:) Så på det punktet skal det bli godt å bli seg selv igjen så en orker å gjøre mer:) Men hver gang lillegutt snur litt på seg igjen og jeg ser magen boltre seg er alt glemt og det kommer et smil om munnen:) Jammen er vi heldige:) Ha ein fortsatt fin kveld jenter:)
MammaCecilie Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Hei:) Jeg har 13 dager igjen og det er først nå jeg syntes tiden har begynt og gå litt fort. Er kjempelei av å gå gravid, vil møte babyen min nå! Men på en annen side så kan han godt være der et par uker til så jeg får tatt et par turer til på cafe med venninnene mine. Blir en stund til jeg for gjort det igjen. Formen er ellers helt grei. Har masse kynnere som bare blir kraftigere for hver dag. Litt ubehagelige til tider. Bekkenet syntes jeg har blitt værre etter hodet har festet seg. Kjenner det stråler ned på innsiden av låra og får ofte problemer med å gå hvis jeg har sittet stille lenge. Jeg kjenner godt at hodet står langt nede i bekkenet ja! Noen ganger føler jeg at jeg må sprike med bena på en måte når jeg går for og holde dem samlet er ubehagelig. Hehe. Jaja.. Er ikke lenge igjen nå.. Håper bare jeg slipper og gå skikkelig lenge på overtid. Gleder meg til og se gutten min!
GuttemammaTilTo Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 34 dager igjen! drømte her en dag at jeg føda lillegutten vår men fikk ikke se han, så det var en spesiell natt.. jeg har gått sykemeldt lenge pga lumbago og har de siste mnd blitt mer og mer plaga med bekkenet. nå er det skikkelig ille om nettene og når jeg sitter i ro en stund for så å bevege meg noe sted. det er overkommelig, men absolutt alt tar lang tid og jeg må være tolmodig:-) både meg og mannen min gleder oss helt vanvittig til å treffe lillegutten vår vi strevet med å lage i halvannet år. snart er ventetiden over og alt er klart i huset! dette er første barnebarnet og oldebarnet på min mors side, enda vi er godt og vel 20 søskenbarn bare på morssiden! så ekstra stas er det for alle :-D lillegutt har lagt seg fint med hodet ned og har gjort det en stund, magen har sunket en del allerede så her venter vi i spenning etterhvert på de små tegnene. enn så lenge nyter vi tiden til å ta vare på oss selv og magen. :-))
katand Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Heisann! Jeg har to dager til termin og er rimelig lei og føler meg klar for fødsel. Kjennes ikke ut som noe er "på gang" ennå, men det kan jo skje rimelig raskt kanskje. Gikk 4 dager over sist gang for to år siden, men det trenger ikke bety noe. Gleder meg bare masse til å hilse på den lille aktive gutten som venter på å se dagens lys. Det blir stor stas når han bestemmer seg for å kommer hvertfall. Lykke til jenter!
piamamma Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Jeg har ca to uker igjen til termin... Å jeg klarer snart ikke være gravid lenger :\ Kroppen min værker og er så vond hele tiden.. Jeg har MASSE vann i kroppen og jeg må opp flere ganger om natta for å gå turer i stua for at smertene i hendene mine skal gå over så jeg får sove igjen :\ Snakket med jordmora mi i sta og hun skal sette nåler på meg på mandag, så håper det hjelper! Jeg kjenner nedpress hele tiden når jeg er oppreist eller er ute å går.. Så jeg er ganske sikker på at hodet har festet seg.. Jeg har kynnere innimellom, men det gjør ikke vondt, det bare strammer.. Det er bevegelser nesten hele tiden i magne og det virker som lillegutt trives inni der og ikke vil komme før etter terminen.. Skal på sykehuset på tirsdag på vekstkontroll å se hvor stor han er.. Er han stor, nærmere 4 slik storesøster var blir jeg muligens satt igang pga komplikasjoner under forrige fødsel.. så det er bare å vente å se!
Skattimagen<3 Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 2 DAGER IGJEN BARE!! Og tror jeg stryker med snart.. allt er lissom feil!! Tåler ikke trynet på sambo lenger.. Uforstående, utakknemlig drittsekk er han!! Måtte sitte i bilen utenfor å gråte mine bitre tårer idag igjen fordi han blei suuuuuur for jeg ikke har vaska klær i dag så "yndlings" buksa hans ikke var rein.. Jeg er sliten og har vondt og får ikke sove! Derfor jeg er fortsatt våken nå klokka halv 3 på natta.. Men sånn bortsett fra litt overhormonell og litt vondter her og der så kan jeg vel ikke klage nei. Slippt unna allt som heter bekkenplager osv! Men nå er det ikke lenge igjen til gullet mitt er her!! Blir sååå spennende hos jordmor i morgen som skal sjekke om jeg er moden for første gang=) God natta til de som får sove!!
Gjest Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 BolleMoR Vet du hva, om ikke samboeren din klarer å vaske tøy selv er det jammen på tide. Hvis du att-på-til har igjen bare 2 dager til termin, kan han jammen gå å være sur, han kan da ikke forlange at du skal gjøre alt nå. På tide at han blir voksen og lærer seg å ta ansvar selv!!! Hadde det vært gubben min, fikk han bare syte og jamre og gå der uten yndlingsbuksa si frem til han fant ut av hvordan maskinen virket selv. *trøster* Lykke til hos jordmor i morgen, håper du er moden og slipper å gå over tida. Håper du får sove litt nå og ikke bry deg om denne kommentaren fra samboeren din. Kos deg og klapp deg selv på skulderen, nå er du snart i mål og kan være stolt over at du har vært igjennom et langt svangerskap c",)
Gjest Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Jeg har 34 dager igjen, og formen er faktisk ganske fin, klager ikke! - til tross for at jeg har mye kynnere, vært overstimulert i 20 uker, har hemoroide, knekt brystbein, bekkenløsning/låsning med et sinnsykt vondt halebein, magesår, lyskebrokk, nattekløe og utrolig dårlig matlyst. Jeg har blitt så vant til dette nå, så jeg føler at alt er helt greit-selvom det er vondt. Fødselen blir nok vondere, antar jeg ;o) og når den er over, håper jeg at alt er over - at alle plagene blir borte, for godt. Jeg håper ikke jeg går noe særlig på overtid, for jeg har veldig lyst til å se og holde i babyen min nå. Jeg er så spent på hvem hun er, denne lille krabaten som har bodd i magen min i snart 9 mnd og som jeg kjenner og tar på beinet til c",) Jeg gleder meg virkelig til å bli mor *stort smil*
Huldra me tusseungen,c ", ) Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Hei :-) har termin i morra å ik no tegn t fødsel... hode har festa sæ, men ik no kynnera el. i sikte. Æ har ik sove på 3 netter fordi magen e så tung.. + en del tanka om d som e i vente... E heldivis ik grepe av angst el panikk om fødseln (e mitt 1. svangerskap) kanshe d kommer når æ blir sendt avgårde i ambulansen ? Ellers e æ gla for å ha sloppe unna store plaga som kvalme å bekkenproblema, har bare kronisk halsbrann å n del vann i kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå