Maud Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 I morgen skal Lillebror fotograferes i barnehagen og jeg har en liten diskusjon med meg selv. I fjor sendte jeg ham i barnehagen i "vanlige" barnehageklær. Ikke hullete og slitt, men nokså nytt og fargerikt. Noen av de andre møtte i skjorte og pen v-genser eller kjole med blonder. Jeg har liksom tenkt at på barnehagebilde (og skolebilde for den saks skyld) skal man se ut som man er i barnehagen og ikke i selskap. Nå skal jeg finne frem klær til i morgen og tenker egentlig som i fjor, at han skal ha "vanlige" klær. Hvordan gjør dere andre det?
frøydis m/ 4 Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Da mine store gikk i barnehagen tenkte jeg som du: "vanlige" klær, men nokså nytt, med fine farger. Hos oss pleide de å ta bildene ute, og jeg har hengende i gangen flotte bilder av jentene mine i regnbukser med fargerike jakker som mormor hadde strikket, inni regnbuksene. Det er de fineste bildene jeg har fra barnehagen,- de ble tatt ute i det våte gresset, derav kom regnbuksene :-) "pyntebilder" har jeg tatt på 17.mai, jul, bursdagsselskap og andre familefester, så det får man jo også, tenker jeg. Håper Lillebror får en flott fotograferingsdag i dag da :-))))
Trollmora Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Enig med deg og Frøydis i klesvalg. Barna er jo ikke til vanlig stivpyntet i barnehagen, så hvorfor ikke legge vekt på å fotografere dem "som de er"? Våre har stilt i litt penere tøy enn vanlig, men ikke værre en at det ikke gjorde noe om de ble skitne eller fikk flekker som ikke så lett går bort. Eneste jeg har blitt misfornøyd med, var da de i fjor fikk den strålende ideen om å ta søskenbilder og vi ikke var helt forberedt. Lillesnupp hadde måttet skifte bukse og fremsto i en sliten joggebukse med hull på kneet etter ett klesskift på formiddagen. Hun hadde blitt fotografert dagen før Eldstemann, og da hadde hun tross alt hele og rene klær så kontrasen mot broren ble vel stor samt kontrasten mot de bildene de hadde tatt dagen før ( Vi kjøpte ikke søskenbilde for å si det sånn, så det arbeidet kunne de spart seg for.... Lykke til med dagens fotosession )
tebekaa Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Hei, håper og regner med at du fulgte dine egne tanker og meninger og tok på Lillebror vanlige klær. Jeg synes ihvertfall at de bildene er mest sjarmerende - de hvor barna har på seg klær som viser at de er barn og ikke små voksen-kopier med skjorte og slips... Jeg har ihvertfall alltid vært kjempefornøyd med bildene av mine jenter med klær i glade farger. Det aller, aller kjæreste og fineste bildet er et søskenbilde av de to hvor store-snupp har klipt panneluggen selv i fin-fint mønster og en litt bustete og flirete lillesøster sitter ved siden av med gipset hånd. DET er bildet sitt det som man blir glad av hver gang man ser det. Og klærne står helt i stil - spreke og glade farger, myke og behagelige å ha på. Ingen fotograf som trenger å passe på at sløyfen er riktig knytt eller skjortesnippen ligger riktig... Gleder meg til neste fotografering jeg nå:-)
Maud Skrevet 5. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2008 I den moderne tidsalder får man jo se bildene samme dag som de ble tatt og de ble fine! Min litt forsiktige gutt som oftere har alvorlige øyne på bilder enn strålende smil, hadde oppført seg som en proff fotomodell. Klatret opp på bordet de skulle sitte på og smilt så bredt som han kunne. Han endte opp med fotballtrøye. Eller høne-genser som han sier. Liverpool har en fugl i logoen sin og Lillebror tror det er en høne. Storebror og Maudmannen river seg i håret over at storheten er redusert til en hønsegård, men Lillebror har i hvert fall skjønt det viktigste. At høne-genseren er den fineste i skuffen :-D
frøydis m/ 4 Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Ha ha! Tenker at de store gutta i huset syns det er ille at det kalles høne-genser ja :-)))
dritgrei hei hei! Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 møkkete klær og og sinte unger er jo så fint på bilde! Jeg elsker de bildene jeg har av ungene med sand og grus i hele fjeset! Jeg var hos fotograf med lille dritgreigutten da han var litt over året, og han var så sinna! DE fotografbildene er helt toppen! En mamma som ler og ler av den sinte ungen, og en unge som er så sinna at tårene spruter :-)... så fotografbilder trenger slett ikke være med ballkjoler og vnnkjemmet hår, hønegenser på bordet er helt toppen! I år glemte jeg rett og slett at det var fotografering i bhg, og hun hadde på seg noen rare klær og hadde verdens største musefletter, men det gjør jo ikke noe som helst, for det er jo sånn hun ser ut.... litt rar, og veldig søt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå