Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykemeldt fordi jeg forrige gang hadde truende fødsel fra uke 23+5. Livmorhalsen var 1 cm og hadde premature rier. Nå da jeg var på toalettet var det blodig utflod. Ringte på føden, men der hørte jeg ikke til før uke 23, er 22+5 nå!! Måtte ringe gynekologisk. Der sa de at jeg skulle ringe tilbake mellom 8 og 9 imorgen hvis jeg ikke fikk komme inn til spesialisten jeg går fast til. Er så redd at det skjer noe med livmorhalsen, at den forkortes mer eller begynner å åpne seg sånn som sist. Kjenner ut som om babyen ligger langt nede og hikker. Akkurat som om jeg kjenner hver bevegelse babyen gjør helt nede i skjeden:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff dette hørtes ikke ut til å være noen god situasjon å være i. når livmorhalsen din er så kort er det viktigste du kan gjøre nå, å ta det med ro. ligg mye og slapp av. det hjelper for meg å legge meg på ryggen når det presser på nedover. gyn er litt redd for at jeg lekker forservann selv om prøven var negativ. fikk høre at det mest sannsynli ikke er vann, men kunne ikke utelukkes. jeg har slitt med mye nedpress følelse og har fått beskjed om å ta det med ro slik at ingenting åpnes.

en venninne av meg hadde premature rier i mange mnd før fødsel og måtte ligge helt i ro til ungen va stor nok til å fødes. anbefaler deg å ta det med ro og kontakte gyn ved første anledning.

Skrevet

Hei Katsi. Ikke rart at du blir redd. Og jeg kjenner jo at jeg blir sint også på dine vegne fordi du ikke får snakke med føden p.g.a. 2 dager som mangler til uke 23 fullgåtte. I morgen er du jo 22+6...og jeg kan bare ikke fatte og begripe av føden skal være så prinsipielle, særlig med dine historie. Håper at du klarer å bevare roen så godt det lar seg gjøre. Har du hatt samleie eller noe annet som kan forklare blodig utflod? Det er jo ganske vanlig å ha litt blodigutflod etter eks. samleie. Jeg hadde også ganske mye nedpress i iuke 24-26 uten at det var noe galt.

Hvis du fortsetter å være redd og/eller plaget, ville jeg bedt samboer eller en annen ta tlf. til sykehuset i morgen igjen. Og dra til legevakten i natthvis du blør eller får smerter. Lykke til! Tenker på deg

Skrevet

Klarer du eller mannen din å være skikkelig bestemt og kreve at dere får komme inn?

Hvis ikke:

Legg deg ned og ikke gjør noe som kan skape kynnere. Venninen min fikk beskjed om å ikke ta på magen eller på puppene når hun var i din situasjon. Ikke lett, men hun klarte å gå ut tiden, hvilket ingen hadde trodd.

Håper at det går bra for deg!

Skrevet

Er ikke så redd lenger nå. Har ikke kommet mer blod siden igår kveld og babyen presser ikke så mye nedover heller. Har tatt det helt med ro i hele dag. Spesialisten jeg går til hadde selvfølgelig stengt idag og imorgen pga kurs eller noe. Fikk beskjed om å komme inn på gynekoligisk poliklinikk idag da jeg ringte. Der satt jeg og ventet i over 1 time før jeg ikke gadd mer. Var fremdeles folk foran meg i køen og folk som kom etter meg fikk komme inn før meg... Hvis det kommer igjen drar jeg heller inn på føden etter 24 inatt eller imorgen. Da er jeg 23 uker....

Skrevet

Nei uff da, nå ble jeg litt redd her ja.. vil ikke at du skal oppleve noe slikt.. og i tillegg noen idioter du må møte på i en slik vanskelig situasjon, godt det ikke var meg, jeg blir jo såååå sint på slike ting. At hun hadde ikke turt annet enn å si at jeg kunne komme med engang hehe..

Men så godt at det nå har roet seg... men får bare krysse alt jeg har for deg, og håpe dette roer seg..

Jeg skriver til deg i morgen etter min ul.. kleeem og tenker på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...