Gjest Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Hva virker? Hvordan blir man kvitt dem? Jeg mister fullstendig matlysta....
jippiii Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 ta eplecidereddik i et glass, zalo-lag på toppen! ta gladpack (vet ikke hvordan det skives med) over, stikk hull!da skal disse ekle fluene ta turen nedi der pga lukten, åsså dø:-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Funker uten gladpacken også ) Og like greit å vaske søppelskapet og fruktkurva med det samme, og sjekke om det surrer ekstra mye fluer rundt noen av plantene dine. Vaske sluket i vasken også grundig.
Gjest Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Takk for råd- eplecidereddik skal kjøpes inn og kjøkkenet skrubbes ned! *Erklærer krig mot bananfluene*
ifie Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Saft/juice m. zalo funker også godt! De bor gjerne der tomflasker er samlet - få de ut! Lykke til! Ta de jævlene!! (jeg haaater bananfluer...)
Gjest Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Hvis de holder til i våte planter hjelper det å stikke fyrstikker nedi med svovelen opp.
Gjest Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Hva er det for noe spesielt i år? Synes det er helt ekstremt mye av dem nå. Har hatt besøk av de i et par uker nå og jeg trodde endelig jeg var kvitt dem i begynnelsen på denne uken, kjøpte druer og i dag når jeg kom hjem var det sikkert 20 stykk i fruktfatet. Kastet alt sammen og i morgen skal jeg sette inn støtet! Blir rett og slett kvalm!!!
Gjest Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Må ikke være eplecidereddik, kan være vanlig eddik, vin, annet fruktig/stinkende. Poenget er at de blir tiltrekt av lukta og zaloen bryter vannoverflata slik at de drukner i stedet for å "gå på vannet" som de pleier å gjøre. Og så tar du en rundvask, ikke la matavfallet stå i mer enn en dag osv. Basilikum liker de heller ikke, så en flott basilikum i vinduskarmen gjør også susen.
Gjest Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Aha! Så det er derfor jeg så å si aldri har opplevd dette før! Jeg pleier vanligvis å ha basilikum-plante på kjøkkenet. Takk for masse gode råd!
Gjest Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 Tusen takk for råd!! Begynnte å tro at jeg ikke hadde det rent nok, selv om jeg vasker ofte. Kom hjem med en pakke druer og det var ikke lenge etter at det begynnte å surre. MNannen puttet drukepakken i vann og lot den ligge der, men det drepte jo ikke disse fluene, ikke rart om de kan gå på vannet.... eplecidereddik g zalo har jeg også blir det noen basillikum planter her....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå