Gå til innhold

hvor mange er det som ammer ennå??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg holder på å slutte å amme. vår lille junior har begynt i barnehage og jeg har begynt på jobb igjen. så då begynte melka gradvis å forsvinne. bør vell gå over til nan eller noe slikt nå. har amma helt frem til i dag dam men merker at jeg nesten ikke har melk igjen. junioren vår er 9,5 mnd. men vi sover ikke rundt ennå om natta, da junior våkner 1 gang om natta:( men det går nok over snart tenke eg

 

hva gjør dere ?

gikk det fint å slutte med pupp også begynne med mme????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutta å amme helt på mandag jeg. Har trappa ned gradvis da og det var ikke noe problem å bytte ut et og et puppemåltid med mme (men nå har vi en unge som eter og drikker alt han får også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ammar framleis mykje. Eg arbeidar turnus, så det varierar kor mykje eg ammar i løpet av dagen. Men pumpar meg slik at ho får ei flaske om dagen. Pumpar alt frå 60 - 90 ml, er stort sett nøgd berre ho får litt mm på flaske. Ammar fortsatt på natta og, det er fryktelig slitsom, men er blitt anbefalt å vente med nattavvenning da me har flytta og farta mykje i det siste. Tenker me må ha natt avvenning i nær framtid, da det begynnar å bli veldig slitsomt.

 

Vetla skal begynne i barnehage om tre veker, så da tenker eg det blir pupp morgon, middag, kveld. Lurer egentlig også på om ein må gje ei flaske med mme på dagen i barnehagen? Nokon som veit?

 

Korleis gjekk det forresten med barnehagestart? Likar babyen din seg i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer bare morgen, middag og kveld. Får vann utenom. Jenta mi er nå 9 mnd og har allerede begynt på bhg. Det virker faktisk som hun stortrives! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

junior kose seg i barnehagen. skal begynne for fult i mårra:(

men lurer også på å ta med en flaske mme til b.hg

i dag når vi kom hjem fra b.hg ville han bare klatre i trappen og ikke ha pupp. så det må jo bety at han ikke vil ha noe

da hadde han fått klokka sju i dag tidlig

men hadde ikke noe spreng eller noe, virka bare tomt på en måte

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer en hel del fortfarande och skall göra det till lillen är över året iaf. Börjar jobb om 10 dager men då får vi bara anpassa ammingen efter det, har ju 1-2 timmer vi kan ta fri m lönn varje dag för att amma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pupper fortsatt. 4-5 ganger på dagen og 1-2 ganger på natta. Jeg har tenkt mange ganger på å slutte, men jeg synes jo det er både koselig og praktisk, så det blir liksom ikke til at jeg gjør alvor av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mykje amming enno. Ser ikkje for meg at vi kan avvenne (verken natt. eller dag-) med det første, då Eir ikkje får i seg eitt einaste måltid fast føde om dagen. Slitsomt ja, håpar dei har gode råd på kontroll på tirsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemora her begynte i barnehage denne uka, så de siste dagene har det blitt med amming morgen, middag og kveld. Muligens en fjerde gang i løpet av dagen, alt etter som. Ammer fortsatt alt for mye om natta...Kan bli opp til tre ganger. Er så vant til det at det er ikke noe problem, men i løpet av noen få mnd skal vi prøve å få natta tilbake:)

 

Jenta vår får vann i barnehagen til lunsj. Vet de glemte seg en dag og ga henne vanlig lettmelk. Men hun drakk det og fikk ingen reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg ammer morgen og kveld. Fikk heldigvis sluttet på natten for ett par mndr siden, for nå er jeg i full jobb. Lillemor er veldig fornøyd med grøt, middag og skiver + masse frukt og vann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...