Flo_Isak Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Har i hele dag hatt spor etter ferskt blod hver gang jeg har tisset. Bør jeg reise en tur til legevakten for å få sjekket det opp? Har ingen smerter i det hele tatt. Er 12+6
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Så lenge du ikke har noen smerter, er sjangsen ikke så stor at noe er galt .. men du kan jo ringe legen og hørre om de vil ha deg inn til time for dette
Flo_Isak Skrevet 4. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2008 Legger inne ett nytt innlegg igjen i dag. Blir bare mere og mere blod, og jeg føler det nesten som om jeg har mensen. Er dette normalt? Vær så snill, håper å høre fra en av dere - trenger noen betryggende ord
emmy99 Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Har en venninne som hadde det likt..da var fosteret dødt dessverre.. ikke sikkert det gjelder deg, men jeg ville uten tvil tatt en tur på legevakta.. lykke til...
Flo_Isak Skrevet 4. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2008 Uff.. Får håpe det er noe annet ja, men syns det er så rart at jeg ikke har noen smerter. Finner de ut noe på legevakta om jeg reiser dit i kveld, eller er det lurest å dra til fastlegen min.. Passer typisk veldig dårlig nå, samboer er på tur med klassen sin og de oppholder seg et sted uten telefondektning... Blir borte til i morgen, men blir gal av å tenke på dette hele tiden
emmy99 Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Du kan jo ringe å høre hva de evt kan gjøre, hvis ikke det er mye de kan sjekke ut i dag ville jeg dratt til fastlegen i morgen tidligt.. Min venninne ventet tvillinger, fikk blødning i uke 18 uten smerter, dro på privatklinikk for ultralyd hvor de fant ut at fostrene hadde vært døde siden uke 13.. Hold meg oppdatert da..krysser fingrene for deg klem....
Nim83 Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Har ikke noen erfaring med dette, men jeg hadde sjekket opp for å slippe å være unødvendig urolig!!! Krysser fingrene for deg.. Lykke til;-)
aaan Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 sist gang jeg var gravid hadde jeg småblødninger i 3 uker. da endte det med en ma. denne gangen blødde jeg litt i uke 12. ingen smerter. da sa legen at det var 95 prosent sjanse for at det ville gå bra siden jeg var så langt på vei. er nok mest sannsynlig et blodkar som har sprukket, men var jeg deg ville jeg ha ringt føden. de er veldig hyggelige og de tar deg nok inn på en ul med en gang
minførste og det er gutt :) Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite:) å kom deg inn å sjekk det. Så du slipper å tenke på det. Det blir veldig slitsomt å gå og bekymre seg! Lykke til!
Flo_Isak Skrevet 4. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. september 2008 Lurer på om jeg skal reise til sambo å prate med han der han er og få han med til legen. Vil ha han med meg hvis det viser seg å være en lite hyggelig beskjed som venter meg... Har tenkt på dette i hele dag, så er vel lurt å få det sjekket opp Jaja.. Ønsk meg lykke til på sykehusbesøk i kveld/natt...
aaan Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 det går sikkert bra siden du er så langt på vei:)
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 ikke stress med det!!! Jeg har blødd kontinuelig fra uke 13 til nå..uke 18. Går fra masse friskt blod til brun utflod for så å bli friskt blod igjen. Legen sa det var bare fordi jeg vokser og strekker meg. Dra tillegen, få en ul oh se at alt er bra!!! Jeg har tatt tre ul og alt er helt strålende hver gang!!! Lykke til!! Ogh jenter....det er mange som blør. Noen blør litt og andre blør gjennom hele svangerskapet....dette er faktisk mer normalt enn det mange her tror!
Gjest yrild Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Hei :-) Dra og sjekk det, så slipper du unødvendige bekymringer! Krysser fingre og tær for deg :-) Klem
Flo_Isak Skrevet 4. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 4. september 2008 Da var jeg tilbake fra sykehus og legebesøk - og er fortsatt like uvvitende som jeg var når jeg dro. Han hadde ikke mulighet til å fortelle meg at det var hverken det ene eller det andre. Det kunne være en SA (noe jeg måtte være forberedt på) eller det kunne bare være litt uskyldig blod.... Fikk UL på mandag, så da er det bare å vente 4 lange dager. Tenkte jeg skulle ringe noen andre sykehus i morgen å høre om ett av de har mulighet til å ta meg imot tidligere. Vil vite det nå hvis det viser seg at det er en SA...
Gjest Tale30 Skrevet 5. september 2008 #15 Skrevet 5. september 2008 Huff, ikke noe moro å måtte vente i helgen. Hvor bor du da? Har de ikke noen private klinikker som tar UL rundt der? Jeg hadde en liten blødning i uke 13, og det var utrolig deilig å bo i Oslo, for da var det bare å bestille med en gang ved en privat klinikk. Uheldigvis er det ikke like mange tilbud om man bor utenfor storbyen. Skulle du ikke få time, får du bare forsøke å komme deg gjennom helgen uten å tenke for mye på det. Det var jo en over her som fortalte at hun hadde blødd masse, og at dette skjer med flere enn man skulle tro. Blør du enda eller? Jeg krysser alt av fingre og tær.
Flo_Isak Skrevet 5. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 5. september 2008 Har tilbragt store dele av dagen i dag på sykehuset. Viste seg at jeg hadde en SA. Fikk betydelig mer mengder blod i dag og smertene kom i titiden. Dro på sykehuset og fikk etter gyn. undersøkelse konstantert at det meste var ute, men at jeg trengte en utskrapning. Nå er jeg nettopp hjemme fra sykehuset med massevis av følelser, men føler at jeg har tatt det med fatning så langt. Reaksjonen kommer vel etterhvert. Må vel melde meg ut herfra etterhvert jeg da, og bli en prøver igjen. Håper den neste sitter like raskt som denne, satt jo etter 1. pp.... Ønsker alle dere andre masse LYKKE TIL med deres svangerskap. Husk på at 1 av 5 svangerskap ender i SA. Glad det skjedde nå etter 13 uker enn i syvende måned.
Gjest Tale30 Skrevet 5. september 2008 #17 Skrevet 5. september 2008 Å herregud. Jeg er utrolig lei meg på dine vegne! Håper det går greit med deg i dagene fremover, og at du snart er gravid igjen! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå