Gå til innhold

Ang. livmor og sonn


GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Var hoss legen idag og fikk hørre hjertelyd :), er 15+2 .. Og ho klarte å kjenne livmoren min, hun sa at det kjentest ut som at den berre var noen cm over skambenet/bekkenet, så når eg var i uke 20 så ville livmoren være ca til nalven.. Men eg suns det hørtest så lite ut med at livmoren berre var noen cm oppforbi bekkenet??, vertfall siden eg var på tidlig ul i uke 11, og da tok de den utvendig, og på samme plass som hun kjente livmoren ca..

Den legen som eg går til virker ikke ut som er kjempe proff i dette, hun spør ofte andre leger og folk som jobber der om ting eg lurer på f.eks, så kansje livmoren er lenger oppe alikevell? å eg kjenner at det strekker ser i lysken lenger oppe enn der som hun kjente livmoren..

 

Og viss livmoren min er ca ved nalven i uke 20, viser da også magen :)? hvordan er ditt sumfyse mål, og viser magen din?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! Jeg la nettopp inn et innlegg ang hvor høyt livmoren sitter. Er 15+6 og syns jeg føler livmoren rett under navelen, men jeg vet jo ikke sikkert. Skal til jordmor på tirsdag og måle, Syns det virker utrolig høyt så tidlig... vet ikke hvordan det skal være.... Lurer jo nesten på om det er 2 inni der!! Magen er veldig stor..skikkelig gravid mage, og folk har begynt å reise seg for meg på bussen...

Skrevet

ingen flere?

Skrevet

jeg er 14+6 og kjenner livmoren som en hard kul rett over skambenet. Den er lettest å kjenne når jeg ligger på ryggen... Var nylig hos legen og det var der vi fant hjertelyden også. Vet ikke hva som er vanlig jeg, men antar at det er like forskjellig som når og hvor folk legger på seg eller ikke...

Skrevet

jeg er 16+3 og har hjertelyden midt imellom navlen og skambeinet. sånn litt over ks arret. livmora har noen få cm igjen fra å nå navlen!! jordmor sa at den er rett oppunder navlen ved rutine ul, så min termin stemte temmelig bra sa ho, siden det var bare noen få cm igjen

Skrevet

Selvom man holder ultralyd proben over skambenet, så ser man jo nedover ved å holde den litt på skrå. Livmora kommer jo ikke opp over skambenet før i uke 12-13, så jeg tror hun legen kan ha rett. Uansett ikke så farlig vel, du hørte jo hjertelyden, og det er først senere symfyse-fundus målet er viktig.

 

Ikke for å kverulere, men lysken er ca i høyde med skambenet, ikke lengre opp. Tror man kan føle ting på litt andre steder enn de faktisk er. Livmora er jo festet i mange bånd som strekker seg bakover, forover og til siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...