Gå til innhold

Hvordan er dagene deres dere med små på ca 2-3 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fremdeles INGEN rutiner utenom legginga. Han sover av og på hele dagen. Aldri mer enn 30 min og da er det jubel og hurra i taket! Så prøver vi å gå tur dann og vann, mating.... Får ikke tid til å vaske rydde lage middag etc for han må underholdes og bæres hele tiden. Med snupppa kunne jeg si kl sånn og sånn gjør vi det etc etc...Ikke her i gården....

Dere da???

Og, dere som har hatt slike små...når blir det bedre??? Skjønner at snuppa var en "eksemplarisk" baby og han her er bare lille turbo med behov for nærhet og mamma:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla mi blir snart 3 mnd og dagen er vel noe slikt som dette.

våkner mellom syv og åtte og får flaske rundt klokken ni. frem til det så har vi skiftet og ligger på kjøkkenet og koser mens jeg og eldste tulla spiser frokost. Etter frokost triller vi en tur på ca 50 min og sover meste parten av tiden.

er vel våken litt, men koser seg enten på gulvet eller i stolen sin. så er det gjerne en flaske rundt tolv-ett. Og sover ca 2 timer et sted mellom ett og fire. mat igjen og da er vi gjerne våkene til siste flaske som er rundt halv åtte. Mulig en liten dupp.

Og så våkner vi en gang på natta for mat, men sovner med engang etter det.

Så du kan se at jeg har god tid til vask og matlaging og det jeg eventuelt vil gjøre.

Skrevet

Jenta mi er 3 mnd i dag.

Morgen ca 8. Skifter på og vasker henne. Så mat ca 8.30. Kjører storesøster til b.hg innen 9.

Våken 1-1,5 time. Ligger da på gulvet og pludrer, ser seg litt rundt og ruller.

Sover en liten dupp, før hun spiser ca 12 igjen. Deretter har hun en dupp til ca 15-16. Henter storesøster i b.hg, så hjem for å spise.

Ligger på gulvet igjen. Og kanskje litt i vippestolen.

Er våken til rundt 18. Da spiser hun igjen, og sover 1-1,5 time.

Da er hun våken til hun tar natta ca 21.

Spiser så klart før hun sovner.

Vanligvis sover hun hele natta, men det hender ei natt i ny og ne at hun våkner rundt 05 for litt mat.

Så er det på'an igjen ca 8.

Ei ganske så enkel jente jeg har fått denne gangen! =)

Stort sett blid og fornøyd hele dagen!

Skrevet

snuppa vår er 2,5 mnd og dagene arter seg omtrent slik

våkner ca 07.30 får da mat på senga for da er hun skikkelig sulten og storesøster kommer da ofte også inn på soverommet og koser seg sammen med oss. så er det inn på stellebordet hvor hun koser seg god og mett ganske lenge elsker å ligge naken da pludrer hun masse og smiler og koser seg. så bærer det ned på kjøkknet hvor hun sitter i vippestolen mens jeg og storesøster spiser frokost. så kjører vi eller går til barnehagen med storesøster da sovner mini i enten bilstol eller vogn og sover 30-45 min.

får mat igjen ca 11.00 etterfulgt av bleieskift hvor vi tar oss god tid på stellebordet. så koser hun seg litt under babygymmen hvor jeg er litt til å fra å prater med henne. ca 12.00 blir hun tydelig trøtt og jeg legger henne i vogna sover stort sett alltid ute ikke hver dag jeg triller tur litt vær avhengig om jeg går tur eller ikke. men har mulighet til å sette henne under tak ute og hun sover absolutt best utendørs på dagtid. er det skikkelig surt og kaldt og det regner så det spruter sover hun i gangen i vogna da sover hun gjerne 2 timer og jeg får tid til å gjøre litt. mat igjen 14.00 bleieskift koser seg på fanget eller under babygymmen før vi henter storesøster i barnehagen i 3-halv 4 tiden. da blir hun lagt i grinda mens jeg lager middag har pappa formiddagskift og er hjemmepappa så vil han gjerne kose litt med henne sovner da enten på fanget hans eller i lekegrinda mens jeg lager middag eller mens vi spiser sover da 30 min-45 min. får mat igjen 17.00 er da som regel våken frem til kveldstell. bader ikke hver dag men som regel annenhver. prøver da å bade henne og storesøster samtidig i 7 tiden på med pysj og siste mat 19.30 og i seng 20.00 hvor storesøster er med å synger sang for henne legger henne våken går ut og inn på rommet til storesøster å leser en bok for storesøster da har gjerne lillesøster sovnet mens jeg er der. noen ganger må jeg inn til henne å gi sutten ett par ganger. hun har nå de siste nettene sovet 12 timer i strekk enkelte netter våkner hun rundt 04.00 å spiser litt ikke mye mat hun er interessert i på natta før hun slokner igjen å sover videre så er vel i ferd med å ikke ha behov for mat på natta lenger.

hun er flaskebarn. ei harmonisk og rolig jente vi har med godt sovehjerte storesøster var også sånn

Skrevet

vil det da si at deres får mat 5-6 ganger i døgnet?

Skrevet

Sånn har jeg det også. De to første sov masse. Men han her skal helst henge i puppen eller kose med smokken på armen. Veldig selskaps syk. Helsesøster mente jeg fikk kjøpe bæresele så jeg fikk gjort noe. Her har det ikke blitt noe bedre, han er snart 2,5 mnd. Men han sover godt på natta:) Våkner 1-2 ganger mellom 21 og 8 for å få mat.

Har funnet ut at det får være enkle middager, ikke helt rent og rot en stund.

Skrevet

her har vi ingen faste rutiner, men vesla sover som regel hele natta fra 22-06 ca, og da får hun litt mat, og sover da gjerne til 10-11 om dagen.. Men da sover hun ikke så mye mer på dagen da, kanskje ett par timer rundt 14-15 tiden...

Etter at hun har stått opp så spiser hun som regel hver 3. time..

Tror ikke det er lett og få faste rutiner på så små babyer, ihvertfall så får ikke jeg til det.....

Skrevet

Tulla mi er forresten 3 mnd den 15. sept...

Skrevet

Datteren vår blir 2 mnd. på lørdag og vi har vel ikke sånn kjempestruktur på dagene enda, men hun spiser nok 8-10 ganger i døgnet fortsatt.

Mat rundt 6, så sover vi (som regel) litt igjen til neste mating, så er hun gjerne våken en stund, småsover litt, så mer mat. Etter dette er hun gjerne en god del våken frem til neste mating, og etter måltidet kl. 12-13 kommer vi oss som regel ut på tur i et par timer. Da sover hun. Så er det mat igjen og etter det er hun mye våken. Utover kvelden er det mat omtrent annenhver time, også prøver vi å ha et kveldsstell i 19-tiden. Hun sovner for kvelden en gang mellom 21 og 00, men det blir tidligere og tidligere nå. Vi har slitt litt med at hun plutselig får en våkenperiode på et par timer midt på natten (mellom to måltider), men det blir sjeldnere og sjeldnere det og.

Så vi er nok på vei mot mer struktur, men vi lar hennes utvikling styre tempoet på det så langt :)

Skrevet

Jenta mi er 3,5mnd gammel å har ingen faste rutiner,men synes det er greit for da er jeg ikke bunnen. Nei her så gir hun beskjed når hun skal ha mat,er trøtt,bleieskift osc. Så jeg tenker ikke så mye på det der med rutiner.. De styrer det selv å som regel så sier de at det går seg til... Så jeg tar det ikke så tungt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...