Vilhabebis:) Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Tar dere permisjon med barnet eller fortsetter dere som før? Lar det seg kombinere med en baby? Noen med erfaring? Snakker om heltidsstudie
Mixon *m/ baby i magen* Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Kommer litt an på hvordan babyen er... er den rolig er det forsåvidt ok å ta den med på f.eks forelesninger... Men får man en "urolig" unge er det ikke noe særlig å sitte sammen med fult av andre som prøver å konsentere seg... kommer også an på hvilket studieår du er i i forhold til praksis osv... Hadde med snella 2 uker på skolen når hun var 3 mnd... men hun var rolig og sov regelmessig... sov bestandig 4 timer i strekk... men er sikkert mange forskjellige erfaringer ang dette... står det ikke noe på gravid&student? lykke til i allefall =)
lykkeligmamma til 2 Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 er ferdig utdannet nå da men.. Gikk splskola da jeg fikk jenta for 3 og et halvt år siden, og siden jeg "bare" kom halvveis i studiet (fikk i februar), tok jeg permisjon frem til etter jul 1 år etter. For meg var dette det rette, da jeg ville ha med meg mest mulig av hennes første år. Lar seg sikkert kombinere, men jeg så "problemer" med praksisdelen av studiet. Har du barnefar som kan være hjemme med barnet, eller andre, så er jo det en mulighet, og så er du på skolen og følger de forelesningene du ønsker... Men personlig er jeg veldig glad jeg var hjemme det året, de er jo aldri så små igjen skolen drar jo ingen steder, og er du innstilt på det, så er det jo bare snakk om at du er ferdig 1 år senere enn planlagt masse lykke til uansett hva du velger
Vilhabebis:) Skrevet 3. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2008 Tusen takk for svar Kan jo høre litt med skolen også om det er tilrettelagt på noen måte.. Har også tenkt på det at de aldri er så små igjen.. og vil jo gjerne nyte spedbarnstiden da
Sauen Shaun Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Jeg går sykepleien og tar permisjon. Dette fordi vi har utrolig mye obligatorisk, samt at jeg synes det er vanskelig å kombinere baby og praksis. Dette hadde gått dersom far hadde vært hjemme. Dessuten vil jeg absolutt ikke gå glipp av første året med babyen. Den tiden er så verdifull, skoleplassen min har jeg neste år. Også har jeg 2 barn fra før og de var selvfølgelig også med i vurderingen da jeg bestemte meg for å ta permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå