Mikromamma Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Hei dere som har tatt keisersnitt tidligere, eller evt vet at dere skal ta det nå: Får man velge om man skal ha narkose eller spinalbedøvelse? Det høres jo i teorien fint ut å være bevisst, og få babyen opp til seg med det samme den er født, men jeg er redd jeg vil freake helt ut av å vite at de driver og skjærer i meg ... Er ikke spesielt god på alt sånt som har med sykehus å gjøre, og vil i grunnen bare at det skal gå over sånn at vi kan komme oss hjem .
ajate *høygravid* Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Jeg vet ikke noe om man kan velge hvilken narkose man skal ha, men hadde selv spinal ved hasteks. Jeg er veldig glad for at jeg var bevisst og ikke i full narkose. Selve inngrepet gikk så fort og når hun var kommet ut var jeg bare fokusert på henne og la slett ikke merke til resten av inngrepet.
Mikromamma Skrevet 3. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2008 Ja, det høres jo egentlig logisk ut det, at man ikke tenker på så mye annet enn babyen sin da . Men jeg har hørt noen si at det føles som om man ikke får puste, fordi halspulsåren blir lammet eller noe sånt? Følelsen av å ikke kunne puste er min største angst av alle ... (Og jeg er EGENTLIG ikke så veldig nevrotisk, men vi har alle vårt!?)
jinte1983 Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Hei du Jeg har ett KS bak meg, endte opp som hasteks på natta etter vannet gikk tidlig på morran og jeg dreiv på hele dagen selv, med forsøk på tang og vakuum... Nede på op.bordet skulle de gi meg mer bedøvelse, hadde epidural... De prøvde fler men jeg kjente fortsatt at de kløp meg i magen, så endte opp med full narkose... Praksis er jo så forskjellig fra sted til sted, men jeg tror de prøver å unngå full narkose om det ikke er helt nødvenig. Er mye større risiko det enn å være våken. Du trenger ikke å bekymre deg, for de forsikrer seg om at du ikke kjenner noe, og de setter jo opp sånn skille ovenfor magen din så du ikke ser noenting. Så er bare tanken (vet det er ille nok)... Jeg må ha KS nå, og føler nok litt som deg. Verste jeg vet er å bli skåret i, og med forrige erfaring -at jeg kjente det etter masse bedøvelsesmidler (de trodde ikke på meg, men jeg så jo ikke at de kløp....). Tanken på å ligge der er grusom, men jeg håper allikevel for alt i verden at jeg slipper full narkose. Det at jeg ikke så ungen min før den var mange timer gammel er fortsatt utrolig surt for meg, og jeg er evig misunnelig på de som får barnet rett opp på brystet etter fødsel... Det største øyeblikket i verden fikk ikke jeg.... Så til oss som må ta KS, om man ikke må ha full narkose anbefaler jeg det ikke...
ajate *høygravid* Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Kan godt være det stemmer det med halspulsåren. Jeg kjente et trykk i veldig kort tid og sa til de at det var litt vanskelig å puste. Da fikk jeg litt morfin tror jeg det var og så forsvant det. Men tror ikke det skjer med alle da jeg har hørt andre som ikke har opplevd det.
Gjest Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Spinalbedøvelse.. vil helst være våken. Har hatt et keisersnitt før, hastekeisersnitt. Jeg liker heller ikke tanken på å bli skjært i, men tror fokuset kommer til å være på at jeg skal få se babyen min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå