Gå til innhold

18 fullgåtte uker og sliten på jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere som er like langt i svangerskapet,funker det fint eller er dere også "Kaputt" da dere kommer hjem fra jobb?

Jeg jobber i barnehage og det blir mye opp og ned fra gulvet,bære barn,av og påkledning,bleieskift m.tunge løft osv...

Denne uken har jeg bare sovet siden jeg kom hjem fra jobb og orker såvidt å lage og spise middag før jeg slokner på sofaen...

Kjenner antydning til at bekkenet kommer til å begynne å krangle og har problemer med å snu meg rundt i senga om natta.

Ser at jeg kan se langt etter tilrettelegging av arbeidsoppgaver.

Enten må jeg jobbe som normalt eller sykemelde meg.

Det er liksom ikke tid til å ha halvfungerende folk på jobb!

Hva syns dere,bør jeg be legen min sykemelde meg noe så jeg kan få kortere dager eller er dette alt for tidlig?

Har ikke lyst til å bli 100% sykemeldt og gå hjemme resten av svangerskapet,men ser at det blir liksom lite tid og ork til noe annet enn jobben om dagen.

Har bare så lyst til å ha litt overskudd igjen...

Noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville snakket meg legen min om evt 50% sykmelding en periode for å se om dagene dine blir lettere da. Da går det evt an å jobbe halve dager, eller uke på 2 og 3 dager. Det må være bedre det enn å gå å slite deg ut for så å bli 100% sykmeldt tidlig i svangerskapet. Det kan jo hende du kan gå opp i stilling igjen etter en periode...

Ellers er arbeidsgiver pliktig til å tilrettelegge for deg på best mulig måte.

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i hva du skriver. Jeg følte jeg måtte velge å fungere på jobb eller hjemme og så fremt jeg jobba 100% hadde jeg ikke energi til de hjemme. Jeg har barn fra før som også krever sitt og det er ikke moro å se at pappan må gjøre absolutt alt. Han er tross alt på jobb om dagene han også. Nå er er 60% sykmeldt og det fungerer veldig bra for min del. Føler jeg har litt mer energi nå enn tidligere selv om en arbeidsdag nesten tar livet av meg...

Skrevet

Uff,kan tenke meg det blir slitsomt ja,når du har barn fra før av.

Jeg har en valp på 4 mnd som er FULL av energi når jeg kommer hjem fra jobb og hun trenger en god tur.

For en mnd tid siden kunne jeg fint gå en times skogstur med henne etter jobb,nå er det så vidt jeg får karret meg gjennom en 20 min luftetur...stakkars energiske valpen min... :(

Har ikke legetime før i uke 24,men jeg skal til jordmor til neste uke.

Kan vel kansje drøfte det med henne?!

Lykke til og takk for svar:)

Skrevet

Ja drøft det med henne. Ingen tjener på at du sliter deg ut. Energien vil du trenge når babyen kommer også. Bestill deg evt legetime før og forklar situasjonen din:)

Lykke til du også:)

Skrevet

Å jobbe 100% i barnehage er tungt, uansett om man er gravid eller ikke. Man må gi så mye av seg selv, HELE tiden. Jeg beundrer egentlig de som gidder å jobbe 100% som assistent i barnehage i massevis av år..

Selv jobber jeg 50% som styrer i en barnehage nå, så slipper heldigvis unna med noen kontordager i ny og ne ;D Puh!

Skrevet

Jeg var også veldig sliten og sövnig frem til ca uke 20. Så gikk det over!! Er i uke 26 nå og full av energi. Frem til uke 20 gikk jeg og smådrömte om å jobbe mindre, men nå får jeg fnatt av tanken på å skulle gå hjemme.

Og en valp på 4 mnd skal ikke gå tur i en time, ifölge hva vetrinären sa til meg så skal man vente med å gå lengre turer til de er ca 1 år, selvom de virker fulle av energi. Hun sa de kunne bli stressede og få ledd-skader, litt avhengig av rase selvfölgelig. Hunde-kurs lederen på valpekurset sa det samme. Jeg har en Jack Russel og fikk kjeft fordi jeg nok hadde slitt den for mye ut i begynnelsen :\

Hold ut et par uker til foreslår jeg! Om du også får energien tilbake kan jeg fortelle at det er herlig!! Og det er da mange som jobber deltid i barnehage..? Synes det burde väre mulig å trappe litt ned om legen mener du er nödt til det!

Lykke til!

Skrevet

jeg har aldri skjønt hvorfor folk får så lett sykemelding bare de er gravide. jeg er 6 måneder og jåbber 100 prosent, jeg kunne også ha syntes det hadde vært godt med litt 'fri', men er jo ikke en sykdom og være gravid. 5 av mine venninner er gravid og alle er sykemeldte. men å dra ut på byen og slikt det kan de...

Skrevet

Jeg er 18 uker i morgen. Var 100% sykmeldt forrige uke pga veldig vondt i hodet. Denne uken og neste er jeg sykmeldt 20%, men det ser ikke ut til å hjelpe så mye på hodet. Har aldri hatt så mye vondt i hodet.

Forrige svangerskap hadde jeg veldig lite plager og bare kvalmen gikk over var jeg i fin form. Men sånn ser det ikke ut til å gå nå. Denne gangen har jeg jo et barn å ta vare på, og får ikke like mye tid til å slappe av som jeg hadde forrige gang. Hodet plager meg voldsomt, og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal holde ut på jobben. (Ped leder i barnehage). Men jeg får også veldig dårlig samvittighet når jeg ikke er på jobb. Men hvordan skal jeg klare å fungere både på jobb og hjemme? Det får jeg desverre ikke til, og jeg synes det er viktig å ha litt tolmodighet og ork til datteren min også når jeg kommer hjem.

Men som sagt var forrige svangerskap mye bedre enn dette, så alle svangerskap er forskjellige. Så det er ikke så rart at noen blir sykmeldte og noen holder seg friske.

Skrevet

Vil også si at det er stooor forskjell på svagerskapene. Jeg er gravid for tredje gang, og det er helt annerledes enn første gang. Med førstemann var jeg i full sving helt fram til termin. Denne gangen har jeg vært helt utslitt fra jeg var 8 uker! Nå er jeg 23 uker og blir sykemeldt i to uker. Har presset meg kjempelenge, og det er forferdelig slitsomt!

Dermed er det lett for de som har "lette" svangerskap å klage på at folk får sykemelding fort, men det er ikke likt for alle. Jeg bel ikke sykemeldt første gangen, men nå måtte jeg!

Skrevet

Hvorfor ikke sykemelde deg og nyte dagene he he:) jeg gidder ikke å slite meg ihjæl på jobb får å si det sånn. Hvor ofte går man gravid liksom. Jeg hadde sykemeldt meg fullt og heller tatt livet litt med ro..

Skrevet

Jobba også heilt ut med nr 1. Med nr to var eg 50% sj.mld store delar av svangerskapet- men var likevel meir sliten enn 1 gang. Var på jobb fyrste dag i permisjonen min også- og dagen etter vart eg lagt inn på fødeavd med vannavgang. Hadde 0 overskot- trasige fødsel og endte opp med en lett fødselsdepresjon. Har fått beskjed med jordmor om at eg denne gangen bør sjukmeldast 100% litt før termin, for å unngå ein slik situasjon ein gang til. Det var ingen som takka meg for at eg jobba til eg stupte! Lovde meg sjølv at eg skulle klage meir- og be om sjukmelding tidlegare denne gangen- men kjenner at det er frykteli vanskeleg. Men kjenner også at det tar på med ein 1åring og 3 åring i huset. Klarer jo jobben- men ingen overskot til barna mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...