ninna22 Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 er veldig plaget med dette.... merker det også når jeg skal legge meg og på natten sliter derfor med å få sove. ordentlig plagsomt.
LilleLykkeMor Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Jeg tok det opp med jordmor, er veldig plaget med halsbrann! Hun anbefalte Gaviscon, som er et preparat laget av alger, og ikke noe farlig for gravide. Jeg har prøvd kjerringråd, ingenting som hjalp, men Gaviscon er jeg helt avhengig av for å få sove. Litt ekkel å svelge (jeg tar flytende med skje, finnes også som tyggetabletter), men som sagt, får ikke sove uten. :-)
Elsker jenta si<3 Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Halsbrann er noe d**** Jeg prøvde melk, og det hjalp faktisk.. Men så fikk jeg det når jeg var borte og sånn,så jeg dro innom apoteket og kjøpte tyggetabletter. De legger seg som en hinne over mageinnholdet:) Ellers har jeg hørt at gulerot og mandler skal hjelpe, men det hjalp ikke på meg..
tinemor82 Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Jeg knasker agurk hver gang jeg kjenner det kommer. Det holder halsbrannen borte litt iallefall, men det kommer jo tilbake da
Grillet kylling Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Jeg drakk også et glass melk om kvelden. Det funka faktisk utrolig godt:)
LilleLykkeMor Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 jeg får halsbrann av melkeprodukter, får mindre hvis jeg klarer å holde meg unna....
happy!!:-) Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Da jeg sluttet å krydre maten min noe særlig, og sluttet å spise så mye mat av gangen, ga de sure oppstøttene seg nesten helt.
annemor80 Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Jeg spiser mandler når behovet melder seg gjennom dagen (viktig å tygge dem godt), og så må jeg ty til sterkere midler når jeg skal sove. Har brukt flytende gaviscon gjennom hele svangerskapet, men har i det siste byttet til link tyggetabletter. Både pga smaken (gaviscon er spy!), og folk sier at link reduserer magesyren, mens gaviscon kun legger seg på toppen. Ikke vet jeg, men link fungerer iallefall like bra, og smaker ti tusen ganger bedre! I tillegg prøver jeg å holde meg unna veldig sur/sterk mat, som brus/juice, mye frukt, godteri etc, fordi det gjør problemet mye verre. Er noe drit, rett og slett!
mama73 m/tre søte små Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 LINK!!! Har prøvd alt annet, og dette er det eneste som hjelper! Fåes kjøpt på apoteket!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 samarin, gaviscon, melk.
Sitronelle Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 Hei!' Jeg føler meg som en ekspert på halsbrann, da jeg har slitt med ekstrem halsbrann i forrige og dette svangerskapet. Alt ovenfor her er prøvd ut, og det har sikkert fungert på mange. Men jeg har og hadde altså EKSTREM, og da er det aller aller beste å kun ty til Flytende Gaviscon. Kjøpes på apoteket. Tyggetabelettene som også heter Gaviscon eller Link er ikke fult så effektive. Ikke spis noe rett før du legger deg, men i det du legger deg tar du en stor slurk av gavisconen. Ikke så god smak, så ta litt vann etterpå. I tillegg har jeg ikke kunnet ligge på siden eller ligge nede når jeg skal sove, for da kommer halsbrannen for fult. Jeg sitter og sover! Har bygd opp med MASSE puter i senga og sover altså i sittende stilling. Eller jeg sover sittende i en lenestol innimellom. Hvor høyere du har hodet opp, jo mindre halsbrann blir det. Lykke til!!! ps...Forrige fødsel hadde jeg halsbrann hele veien. Grusomt. I tillegg hadde jeg det den første natten etter hun var født....Da var jeg livredd for at det var stuck med meg forever....Men etter dag to var det HELT borte. UTrolig deilig! Ville bare si det, i tilfelle det skjer med noen her....Spent på hvordan det går denne gangen....
Sitronelle Skrevet 3. september 2008 #13 Skrevet 3. september 2008 ps. Er også enig med flere andre her om at Link tyggetabeletter også er bra! Har ikke brukt de i dette svangerskapet selv, men gjorde ikke annet enn å tygge LINK i forrige graviditet!!! De smaker mint. Gaviscon tyggtabeletter smaker...gulp...
Lille-My,75 Skrevet 4. september 2008 #14 Skrevet 4. september 2008 Var plaget med ekstrem halsbrann er periode i svangerskapet - så ille at jeg innemellom kastet opp av det. For meg fungerer det fantastisk bra å spise en god porsjon grønnsaker før jeg legger meg. Det kan være neper, kålrot, gulrøtter, sukkererter etc. Grønnsaker med lite syre i, altså. Det fungerer helt perfekt, og i tillegg hjalp det på min litt trege mage. Lykke til :-)
ninna22 Skrevet 4. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 4. september 2008 tusen takk for alle råd=) da skal jeg prøve litt ut så håper jeg finner noe som hjelper=) ja halsbrann er noe dritt.....
kjersti85 Skrevet 10. september 2008 #16 Skrevet 10. september 2008 Hei ! ville bare gi et godt råd fra da jeg gikk gravid. Jeg drakk aloe vera juice fra FOREVER og var ikke plaget med dette, veldig fornøyd!
Youngster*mamma* Skrevet 10. september 2008 #17 Skrevet 10. september 2008 Love hearts. Eneste som hjelper meg ihvertfall.
babygullz <3 vilde Skrevet 10. september 2008 #18 Skrevet 10. september 2008 lovehearts funka, den gang halsbrannen var mild.. nå funker iskaldt vann med en teskje natron. bon aqua med kullsyre, og holde meg unna sjokomelk, sukker, sjokolade og yoghurt... elsker sjokomelk men måtte bytte ut med skummetmelk med oboy isteden, da forsvant litt av halsbrannen gitt.
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 10. september 2008 #19 Skrevet 10. september 2008 Her er det LINK for alle penga! Eneste som hjelper...prøvd andre tabletter også, pluss melk, loveharts osv LINK er min beste venn gjennom natten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå