hønsemor Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Jeg lurer på om de bruker like mye igangsetting ved seteleie som ved hodeleie. Altså om de heller setter igang enn å ta KS viss det skulle være aktuelt? Har lest noe om at de ikke setter igang fødselen ved seteleie, men høres litt rart ut. Noen med peiling?
Sina med Sprellings Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Lurer på det samme. De måler jo bekken og baby for å se om man klarer setefødsel (hvis ikke anbefaler de ks) og jeg håper de ikke lar deg gå på overtid hvis man skal føde. Babyen bør jo ikke være for stor ved setefødsel. Jeg er 33+3 og hun ligger i sete, har enda noen uker hun kan snu seg selv, ellers prøver de å snu på sykehuset, så jeg håper på det beste:)
jenna7 Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Jeg er nå kommet godt ut i uke 34, og regner med det blir setefødsel. Legen vil ikke prøve på vending, pga form på livmor. Han sa også følgende at de er svært restrektive med å sette igang en setefødsel, ettersom man er ekstra avhengig av gode og kraftfulle rier som "holder seg oppe" helt til fødselen er over. Ekstra viktig pga at hodet kommer tilslutt.
Lille skatt *38 uker* Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Snakket med jordmor på Ullevål. Hun sa at de satt igang fødsel ved setefødsel etter en konkret vurdering av situasjonen. Kunne ikke si noe om jeg ville bli igangsatt etter termin. Litt bekymret for at babyen skal bli for stor. Vekstestimering tyder på ca 3600 gr ved termin. Skal spørre litt mer på mandag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå