Gå til innhold

Er ikke 60 kr timen veldig lite?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren til samboeren er 16 år og søkt på jobb på gatekjøkken etter skoletid og i helger og blir tilbudt 60 kr! Og gikk opp til 70 når hun ble 18. Er det virkelig lov til å gi så lite, selv om hun er 16???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

70 kr timen når hun er 18 år?? Nei, dropp hele jobben!!

Skrevet

Jo, det er lite. Men når du er under 18 har du ikke rett på vanlig minstelønn, tror jeg. Jeg fikk 56 kroner i timen fram til jeg ble 18-forstår ikke den dag i dag at jeg gadd!

Skrevet

Når hun blir 18 trodde jeg hun hadde krav på opptil 100 kroner ca (minstelønn)

Skrevet

Vet ikke hva som er lov og ikke, men jeg fikk 50 kr/t da jeg begynte å jobbe for 15 (!!!) år siden, og var da 15 år... Det høres latterlig lite ut. Startlønna for folk under 18 i den butikken jeg jobber er ca 95 kroner, over 18 ca 119,-

Skrevet

I Norge er det faktisk ingenting som heter minstelønn... har lov å gi 2,50 i timen hvis du vil... men man følger som regel tariffen da, og 70 kr timen er møkkadårlig.

Skrevet

det var lite syntes eg.. de eg går i klasse med er 91modeller og de eg har hørt om får minst 85kr

Skrevet

passepika vår går i 2 på videregående, hun får 102 kr som sånn vaskedame på hotell(som er dårlig betalt) Så nei, ikke hatt gidda om det var snakk om 60 kr timen!!

Skrevet

Er ikke minstelønn i Norge gitt...Fikk selv 60kr i timen da jeg begynte å jobbe 16 år gammel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...