Misti Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 jeg har skat påå en jobb jeg just har begynt i så jeg har 14 dagers oppsigelse. hva skjer om jeg blir syk? de siste dagene? siste dag på tirsdag. må jeg ta det igjen da?
Minnie Mom Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Skjønte ikke helt hva du mente.., men hvis du blir sykemeldt i oppsigelestiden tror jeg ikke du må ta igjen de dagene. Er mange (som av uvisse grunner) er sykemeldt under oppsigelsestiden.
Misti Skrevet 3. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2008 bare tantungen min har omgnasyke og jeg pleier alltid og få det. negynner i ny jobb onsdag så tirsdag må være siste dag. må jeg få skykemelding om jeg blir syk? hvis jeg ikke fårdet, kan de da kreve at jeg jobber mer så det blir 14 dager? og hva om sønnen min blir syk?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 skjønte ikke alt du skrev. men hvis du ikke har vært annsatt så lenge så må du nok ha sykemelding ved sykdom ihvertfall. kan ikke bruke egenmelding.
Misti Skrevet 3. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2008 si mini hadde blitt syk mandag og tirsdag til uka og jeg måtte være hjemme med han så mp jeg jobbe 2 andre dager for og dekke oppsigelses tiden?
Minnie Mom Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Nei, jeg tror ikke de kan tvinge deg til å jobbe ekstra hvis du blir syk eller må være hjemme med sykt barn i oppsigelsestiden. Om det holder med egenmelding eller om du må ha sykemelding fra legen er jeg litt usikker på (mht at det er i oppsigelsestiden).. Antar du har jobbet der lenge nok til å ha rett på egenmelding?
Misti Skrevet 3. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2008 har ikke det når jeg tenker meg om, men om jeg blir syk så kan jeg skaffe sykemelding, men ikke om mini blir syk? er bare så redd for at de kan tvinge meg til og jobbe mer siden jeg begynner i ny jobb onsdag?
Minnie Mom Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Vet du, jeg ville ikke ha bekymret meg så mye og heller satset på at dere holder dere friske! )
Misti Skrevet 3. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2008 bejymra siden hun jeg er tante til har fått omgangsyke og han og jeg var der i går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå