Gå til innhold

Er dette en spøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/forbruker/jobbogstudier/article2633212.ece

Virker som man skal jobbe seg i grava nå, å ikke få nyte de siste årene av livet med å pleie egne interesser og å reise feks.

Blir så provosert at ALT idag kun dreier seg om samfunnets økonomiske vekst. Mens alt annet blir skjøvet til side.

Folk idag lever ikke for hverandre lengre, bare for jobben.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt... Det står strengt tatt at for å få samme pensjon som du ville fått i dag, så må du jobbe til du er 71... Ikke at alle må jobbe til de er 71! Det er faktisk ganske logisk at pensjonsalderen heves etter hvert som vi lever lenger, og således er arbeidsføre lenger. Hvis du er så bekymret, tegn en privat pensjonsforsikring da vel? Eller spar litt penger? Tenk å gidde å hisse seg opp for at det er forventet at man bidrar til fellesskapet gjennom å jobbe når man har mulighet...

Skrevet

Ikke meg, jeg er ufør innen jeg er 35 år. Det er da noen goder ved å ha en kronisk sykdom.

Takk gud for at jeg bor i Norge, sier jeg bare...

Skrevet

Hvis samfunnet ikke har tilstrekkelig økonomisk vekst/vedlikehold, så blir det ingen penger til pensjoner.

Skrevet

Hørt om MS, anonym? Hvis hun over deg har det, er det faktisk ikke så umulig å vite ganske sikkert hvor mange år man kan gå på beina sine før man er avhengig av rullestol.

Hilsen kona til en ufør mann.

(Går fort nedover med han, og jeg tror ikke han lever veldig mange år til)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...