Gå til innhold

"Vekker" dere baby før dere legger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for en sist kveldslurp?

har ikke gjort det så langt, men hun våkner 1 - 1,5 time etter at jeg har sovnet, om ikke tidligere. føler at jeg da like gjerne kunne ha lagt henne til puppen før jeg la meg..trenger jo ikke å vekke henne heller, bare legge henne inntil. synes det er så tungt å våkne akkurat når jeg har sovnet.hadde bare fått en amming iløpet av natta (når jeg sover), og kanskje blitt litt mer opplagt om morgenen.

jeg kjenner jeg ikke har så lyst, siden jeg faktisk prøver å få henne til å sove lengst mulig, men samtidlig er jeg så trett av å være våken 2-3 ganger mellom 12-06...

leste på sovlillebaby at det var "greit" å vekke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Vi har gitt vår gutt dette såkalte drømmemåltidet en måneds tid. Vi (det vil si; gutten, pappaen og jeg) har det mye bedre nå! Som du skriver så er det ikke vekking. Vår erfaring er at gutten vår sovner fint med en gang etter at han har fått måltidet. Vi vurderer å trappe ned etter hvert. Foreløpig fortsetter vi da vi etter seks måneder faktisk har et stort behov for sammenhengende søvn ;)

Skrevet

ja, hun er jo 5,5 mnd nå og jeg har alltid ammet henne minst 2 ganger på natten. siden hun nå sover i egen seng, så må jeg være våken under matingen, hehe:) tror jeg skal prøve på et drømmemåltid noen kvelder nå og se om det gjør at hun sover lengre, eller om det blir bare et ekstra kosmåltid:)

Skrevet

jeg gjorde det en stund kl 22. Fungerte fint, og hun sovnet alltid igjen med en gang (bortsett fra to netter, men da var det nok tenner + reise som bidro til urolig natt). Har sluttet nå, men da er hun til gjengjeld grisesulten kl 6 ...

Skrevet

Jeg vekker ham forsiktig et sted mellom 23 og 24, rett før jeg legger meg og natten er blitt myyyye bedre etter jeg begynte med dette. Før spiste han 2-3 ganger i løpet av en natt (fra 23 til 7) og det ble slitsomt.

Nå vekkes jeg bare en gang mellom 4 og 5 om natten før han våkner for dagen et sted mellom sju og åtte. Perfekt!

Han sovner også sporenstreks etter han har spyttet ut puppen og er mett.

Skrevet

ah, takk for svar!

hun sovner alltid etter mating, våkner ikke sånn ordentlig før 7-8, så det er ikke noe problem i å mate henne sånn sett. bare mor som har lyst til å sove litt mer sammenhengende:)

men skal prøve dette i noen kvelder nå:)

Skrevet

Heisann:)

Jeg vekker min lille som er 8 uker før jeg legger meg.. Vekekr han rundt 23 ca. og da sover han rundt og helt til klokken er 7. begynte med dette da han var 6 uker og han har sovet rundt hver natt siden da! Så for oss funker det helt topp!!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...