Gå til innhold

Trenger tips til noen realistiske budsjetter her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer vil ha det tradisjonelle bryllupet. Kirke, stor middag, stor fest med alt det vanlige. Det blir jo selvsagt veldig dyrt. Spesielt da gjestelista vår ligger på mellom 80-100 personer.

Jeg kunne godt tenkt meg en rolig vielse på tinghuset, middag med faddere og foreldre etterpå. Deretter noen uker senere å ha en skikkelig vennefest. Der blir det da selvsagt litt enklere mat enn en treretters.

Men hvor mye penger er det egentlgi å spare på alt. nr 2?

Nå trenger jeg alt av tips og forslag her :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Det kommer jo an på hva dere vil servere selvfølgelig, og om dere lager maten selv eller bestiller "full pakke" på et hotell e.l. En annen ting å tenke på er om dere skal stå for alt av drikke, om dere har festen privat eller om dere skal handle drikke i en bar..

Kan tenke meg prisene vil være ca slik:

Dere lager maten selv: 200-500 per pers, alt etter hva dere lager til.

Dere får laget maten/catering: 500-1500 per pers, alt etter hva dere bestiller.

Dere står for alt av drikke, privat fest: ca 500 per pers

Dere står for alt av drikke, barpriser: ca 1000 per pers

Prisen på drikke vil nok være høyere på en ren vennefest om dere skal stå for alt av drikke. På en vennefest går det jo også fint an å be folk ta med drikke selv, evt betale selv om man ikke har festen privat.

De ulike alternativene blir (veldig omtrent!!!) ca slik da, med gjennomsnittsverdier på mat:

1) Dere lager maten selv og står for all drikke, privat fest: 850 per pers

2) Dere bestiller catering, betaler alt av drikke, privat fest: 1500 per pers

3) Dere har full pakke, og står for alt av drikke til barpriser: 2000 per pers

På vennefesten kan man få koldtbord levert til fra 150 per pers og opp, lager dere selv en gryterett e.l. blir det muligens enda billigere.. Drikkeprisen vil jo avhenge av om dere står for alt, ingenting, eller feks kun øl/vin til maten..

I tillegg til dette kommer evt leie av lokale, musikk, klær, blomster, bordpynting osv.. Kan tenke meg at man legger mer i det om man har stor bryllupsfest med 3-retters osv, enn når man arrangerer vennefest..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...