Gå til innhold

noen med ekstrem svangerskapskvalme her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som er plaget. Jeg lurer på om noen av dere har prøvd proteinpulver, og i tilfelle hvilken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg ikke testet og ikke hørt om heller (i den sammenhengen). Skal det hjelpe altså?

Skrevet

uff, er i uke 39 nå...har hyperemesis. Har ingen gode råd ang kvalme, en må bare leve med det så godt en kan. Men jeg sluttet å kaste opp hver dag etter ca 7mnd. Men vet at for andre gir det seg før. Det viktigste er å komme igang med intravenøs væske dersom en ikke beholder noenting eller lite.

Skrevet

Jeg hadde det i mitt førstesvangerskap. Fikk masse tabletter av legen men ingen ting hjalp, man må nok bare leve med det.

Skrevet

jeg tenker på proteinpulver for å få i seg noe i det hele tatt. Hun klarer nemlig å drikke litt, og dette brukes jo til folk som ikke spiser nok.

Skrevet

var lagt inn 4 dager på sykehus pga hyperemesis :/ fikk intravenøs og phenergan. det hjelper på meg. takket være dem jeg klarer å holde på maten....

Skrevet

Tror ikke proteinpulver alene vil hjelpe så mye... Karbohydratene er igrunnen viktigere! Men hvis hun klarer å drikke så kanskje hun kan prøve næringsdrikkene de har på appoteket!? De er det mer sammensatt næring i, og det er jo det hun trenger! Kanskje hun kan prøve med litt tynn smoothie også, det funker jo for noen, og der kan hun jo prøve å ha i litt frokostblanding som hun moser med, reguler tykkelsen med juice... Men det beste er nok intravenøs næring hvis hun ikke klarer holde på noe! Hør iallefall med legen om det proteinpulveret kanskje?

Skrevet

Selvfølgelig hjelper proteinpulver, du må be henne gå til legen og få Scandishake på blå resept, den er kjempegod og jeg har drukket på denne i to svangerskap, selvfølgelig er det best å både spise og ta pulver, men klarer man ikke så klarer man i det minste å skvise ned disse drikkene, Scandishake er kjempegodt.

Ta deg en tur inn på sv.skapskvalme forumet og les der, hvis du ser på forsiden så har jordmor siri lagt ut et langt innlegg jeg har skrevet hvordan man takler hyperemesis og hva man kan gjøre for å komme seg gjennom slike svangerskap.

Har lagt ved mange nyttige linker også som hun kan lese på.

Gi henne en stor god bedring klem iallefall...

Hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...