Mamma+2 Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Legen min har foreslått at jeg skal begyne med et legemiddel som heter Sarotex- det blir nå brukt mot kroniske smerter, men ble tidligere brukt mot depresjoner....og jeg har inntrykk av at de aller fleste slike piller gir vektøkning og da blir jeg jo desperat...jeg skal jo NED ikke opp... Så håper noen kan svare meg på det her om dere har prøvd det ???
prinsessemor123 Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Jeg har brukt det mot kroniske smerter for noen år siden. Hadde ingen effekt mot mine smerter. Men jeg la heller ikke på meg. tror ikke jeg hadde noen bivirkninger. Dersom du har mye smerter kan det jo være verd et forsøk.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Jeg har ME. Kroniske muskelsmerter og sliter med søvn. Gikk på de mellom 2. og 3. graviditet mener jeg å huske. Sluttet på de når jeg skulle bli gravid med nr 3. Var omtrent helt søvnløs en periode så hadde tydeligvis blitt helt avhengig av de for å sove. Hadde like mye smerter på dagtid da, men bedre søvn. Gikk opp ihvertfall 7 kg mener jeg å huske.. Har ikke begynt på de igjen etter siste grav. Syns ikke at jeg hadde så mye utbytte av de at jeg er villig til å legge på meg så mye igjen.
Mamma+2 Skrevet 3. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2008 Jeg har ME og sliter med mye smerter.- og har og fått smerter og problemer med blære....har jo IKKE lyst til å legge på meg...huff..
Nusseline♀♀♂ Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Ja dette er vel det eneste legemidlet de kan tilby oss med ME. Jeg følte ikke at det hjalp mye annet enn at jeg sov bedre. Jeg fikk somadril en periode da for å ta en sjelden gang for å ta de verste smertetoppene jeg får, men nå er jo somadril tatt av markedet. Fikk tramadol i stedet mot smerter, men følte bare at jeg ble kvalm av de og hadde ikke noen smertelindring..
Cat.68 Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Jeg har fibromyalgi og bruker de mot smerter. Hvis jeg holder meg på 25 mg går jeg ikke opp i vekt men går jeg over den dosen merker jeg det på vekta tvert. Men noen ganger må jeg opp i dobbel dose. Uansett syns jeg ikke den hjelper særlig på smertene sånn direkte. Men de hjelper musklene ti å slappe så pass av at jeg får sove bedre og med en god natts søvn takler jeg smertene bedre. Så langt har jeg ikke funnet noe som hjelper for å ta smertetoppene, Hva er somadril og tramadol da? Fungerer det?
Nusseline♀♀♂ Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Somadril er muskelavslappende. Det er tatt av markedet pga at de er veldig avhengighetsskapende. Synd for meg som kun brukte de når jeg hadde så smerter at jeg kastet opp, det er ikke så ofte. Tramadol er smertestillende mot moderate smerter, hjalp ingenting på meg. Ble bare kvalm av de.
Gjest Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Får å få en smertestillende effekt må en opp i 60 mg. Jeg sov godt på de, men de hjalp lite ellers og vekten gikk heller opp enn ned. Ei anna jeg kjenner hadde også den bivirkningen at hun gikk opp i vekt.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Jeg brukte 50mg hver kveld. Sov bedre, men ingen smertestillende effekt..
~**nuttis**~ Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Jeg fikk de for jeg sliter med vond arm.tok de et par dager,men ble helt sløv så jeg orka ikke ta de.Ble så sinnsykt trøtt av de.Klarte nesten ikke lukke opp øynene om morgen.Da tok jeg ei pille bare.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Hvor mye tok du da da? En må gradvis tilvennes. Jeg begynte med 10mg og økte sakte over uker/mnd. Men jeg var også trøtt på morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå