Gå til innhold

Eggløsnings tester fra CB


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å bli gravid lenge men har uregelmessige eggløsninger. for ca 2 uker siden begynte jeg å ta el tester (digital fra CB) for å finne ut om det kunne hjelpe. Fikk eggløsningg for 8 dager siden og vi heiv oss i loppekassa og gjorde alle gode råd om stillinger osv,,, dagen etter tok jeg en til el test og den viste at jeg ikke hade el mere. Og nå lurer jeg fælt på om det klaffa. Noen andre her inne som har prøvd de testene? Når burde jeg teste meg. Jeg venter mensen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Det klaffa med el-test for oss denne gangen: D

 

Den blinket imot oss, og vi heiv oss rundt. Men jeg har temmelig fast eggløsning (minus et par ganger) så vi hadde sex kvelden før den blinket også: ) Pleier somregel å ha på dag 13 i syklus ( på 27) Jeg testet meg tre dager før mensen, men da slo ikke gr.testen ut (muligens fordi den var av den typen som man bare kan ta på selve mensdagen, men så dagen etter forventet mens lyste krysset imot meg; D

 

De sier at det alltid er 14 dager fra eggl. til mens... hvertfall hvis man har normal syklus. Håper dette kan hjelpe deg, lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-testene viser ikke når du har eggløsning, men den måler stigning i hormonet LH som stiger brått 12-48t før el og utløser el. Denne stigningen er kortvarig, slik at testen godt kan være negativ igjen dagen etter. Det er iheller kke sikkert man får el selv om man har positiv test og LH-stigning, men i de fleste tilfellene har man det.

 

Poenget med testen er at man har størst sannsynlighet for å bli gravid samme dag som testen blir positiv og neste. Det er ingen vits å ta testen flere ganger etter den er blitt positiv, for den måler ikke hvor lenge du har el, kun hormonstigningen som kommer rett før el.

 

Min test var negativ torsdag, positiv fredag og negativ igjen søndag (testet ikke lørdag, måtte se at den ble negativ igjen slik at jeg var trygg på at den ikke var falsk positiv. Men). Vi hoppet i høyet natt til lørdagen og lørdagen og nå er jeg gravid. Jeg testet positivt 4 dager før forventet mens, men kun 50% tester positivt så tidlig (og da med de mest sensitive testene som CB).

 

Lykke til og håper det klaffet for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...