Gå til innhold

Hva serverte du/dere dine foreldre/svigerforeldre sist de spiste middag hos dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Serverte dem faktisk en oppskrift jeg fikk av Ironisk Distanse her inne! Og det var meget vellykket!!

Tusen takk, Ironisk Distanse!! :)

Vent litt, skal jeg se om jeg finner tråden..

Skrevet

Her er tråden, oppskriften står et stykke ned. Svigerfar skrøt veldig av sausen - og han er ikke den som pleier å skryte av mat!!! ;)

Skrevet

Sist svigers spiste her hadde svigermor laget maten hjemme og tok den med hit! ;) Hun hadde egentlig tenkt å ha oss på middag, men så tok vi det her i stedet men da var allerede maten tatt ut av fryseren så hun måtte bruke den opp liksom...

Var i hvert fall en kylling wok sak med ris til.

Skrevet

vi hadde biff, fløtegratinerte poteter og pommes noisettes med bernaise-saus.

Skrevet

Sist mamma var her hadde jeg laget den kyllingformen med banan og cashewnøtter - nam!

Svigermor.....jeg tror det var enten kjøttkaker eller oksestek (lenge siden, men hun var her i dag med medbrakt pizza, hehe).

Skrevet

foreldre: Taco og tapas

Svigerforeldre: grillmat

Skrevet

Er jeg litt sløv tro!! Glemte jo linken...

Her er oppskriften:

"Dette er veldig godt! Kyllingfilet krydres med salt, pepper og paprika. Stekes godt på begge sider, men skal ikke gjennomstekes. Ha så i grønnsaksbuljong ca 3-4 dl-(avhengig av hvor mange du lager til og hvor mye saus du vil ha.) La det stå og småkoke. Så var det tilbehøret-vi bruker ovnsstekte poteter,: lager båter, koker i 4 minutter, tar i form,sammen med smør og salt, stekes på 250 grader i ca 20 minutter. Ris eller tagliatelle er også godt til. Broccoli er godt til. Og stekt paprika og sopp. Så tilbake til kyllingen: nå har den stått og putra i 10-15 minuuet og alt er nesten ferdig. Da heller du på matfløte, så mye du føler for, og litt brun maisennajevner. Kok opp, se det tykne og smak til med krudder, en liten dæsj cayennepepper gjør ofte underverker. MMmmmmm

Tar ikke mer enn 30 minutter:-) Og dette er den møreste, nydeligste kyllingen di kan tenke deg. Alle som har smakt det hos oss, har bedt om oppskriften og begynt å lage det hjemme."

Og linken: http://www.dinbaby.com/forum/thread/138586979

Skrevet

Kan jo slenge inn den eneste litt fine middagsretten som jeg er god på da.

1 grillet kylling

1 boks campbell champinjong suppe

1 boks rømme

1 boks hele hermetiske champinjonger

2 ss karri

Ta av skinn og plukk kyllingen i passe store biter (gaffelbiter) og legg i ildfast form. Bland sammen boksen med suppe og rømmen i en bolle og ha i karri. (Jeg pleier å ta det litt på måfå... tar i karri til blandingen er lysegul) Ha blandingen over kyllingen. Egentlig skal man ha over skivede mandler, men det liker ikke jeg!

Husker ikke helt hva og hvor lenge jeg steker den med kanskje 20 min på 200 grader. Stekes til det er gyldent på toppen og suppe/rømme blandingen er blitt litt fast. Serveres med ris, salat og rundstykker...

Skrevet

Tror vi grilla biff sist svigermor var her....

Skrevet

Pappa: Fersk suppe medmelboller

Svigers: Curry gryte.

Hakk 2 epler i så, små biter og en hel purre. Dette stekes i pannen med CURRY (ikke karri). Tilsett så 2 bokser hermetisk hakkede tomater, en halv boks creme fraische og kok opp, smak til med curry.

De siste minuttene tilsetter du reker, krepsehaler og eentuelt sampi.

Serberes med ris og foccatia brød.

Skrevet

Sist vi hadde de på middag var det grillet laks, kokte poteter, gulrøtter, agurksalat, rømme og smeltet smør.

Hvis ikke har det vært en variert meny.

Kjøttkaker, brunsaus, grønnskaker, poteter

Italiensk gryte fra toro

Indrefilè fylt med blåmuggost

Svinestek

Oksestek

Skogsfuglgryte

Pesto marinert steinbitt

Ovnsbakt laks

Har vel vært på middag hos og fått servert det meste ;-)

Håper du fikk noen ideer.

Skrevet

Nybakt brød, rundstykker og boller. De stakk innom til lunsj. Dette er snart to år siden. De renner ikke ned dørene akkurat:P Men de var veldig fornøyde med maten tror jeg.

Sist de sov over her fikk de utebakt fisk med en god saus og fersk pasta til. De spiste masse, selv om det var litt utradisjonellt.

Dette er vel 4-5 år siden..... (Jeg er egentlig en ganske god kokk, så tror ikke det er kokekunstene som har skremt dem, hihi)

Skrevet

Fiskeboller i hvitsaus, poteter, gulrot og bacon ;-) de kom delvis på sparket en søndag, så da lagde jeg det vi uansett skulle spise. svigerfar er kokk, men han er fornøyd med det meste heldigvis :-)

Skrevet

Sviger var siste som spiste her, det var på fredag, da prøvde jeg noe nytt.

Legg råe kyllingfileter i en ildfast form (alt etter hvor mange dere er selvfølgelig).

Så kjøpte jeg en ny sausting (hehe, god forklaring, ikke sant), de hadde fått på butikken, den skulle blandes med vann og fløte og helles over filetene, så stek det i ovnen i 30 min.

Kok ris til og lag en salat.

Veldig enkelt og greit!

Skrevet

Jeg serverte helstekt hvalbiff med potetbåter, gulrøtter, broccoli og bønnespirer med en fløtesaus med løk og paprika i.

Alt hjemmelaget selvfølgelig!

Skrevet

jeg er så kjip at jeg servere det jeg i utgangspunktet hadde tenkt og ha til middag den dagen. men så er det aldri sånn at jeg inviterer de på kalas heller. (har aldri fått noe klager på det)

Skrevet

Tuusen takk for mange supre tips, jenter!!

Her skal det noteres ned :o))

( kjenner det romler i magen av så masse deilig mat...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...