Gjest Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Jeg har et norsk og et amerikansk etternavn. Min datter har mitt norske etternavn, samt farens norske etternavn. Mitt etternavn ganske kort, så hun har navnene med bindestrek (jeg vil da disse med bindestrek om vi noen gang gifter oss, og kvitte meg med mitt amerikanske, evt. beholde det og ha før W-L). Men, min mor sitt pikenavn (som hun byttet ut med pappas amerikanske etternavn da de giftet seg, etter at jeg ble født) er veldig vakkert. Det er også ganske sjeldent. Vi venter nå nummer to, og jeg synes dette etternavnet passer utrolig flott til jentenavnet vi kanskje velger om vi får jente (Cajsa). Det er ingen mulighet for at jeg da kan bruke min mors pikenavn FØR mitt/kjærestens W-L etternavn? Kanskje dumt spørsmål, men hvordan er reglene egentlig for dette?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 jo du skal vel ha muligheten til det!
iznogood Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 W-L er etternavnet, så du kan putte på et mellomnavn (din mors pikenavn) før etternavnet. da blir det: Fornavn Mellomnavn Etter-Navn og det er da helt greit.
Gjest Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Blir da Cajsa + min mors pikenavn + W-L-etternavnet Selv om storesøster har to fornavn, blir min mors pikenavn hennes "andre fornavn". Slik hadde vi i alle fall tenkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå