Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Nå har jeg hørt så mye fram og tilbake, mormor sier at det er kjeeempe farlig å male når man er gravid, mens en venninne av meg sto selv å malte barnerommet når hun gikk gravid. Er det egentlig farlig å male med sånn maling til vegger inne?
Lillepusen-78 Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Tror det er mange meninger om dette, både blant fagfolk og andre.... Min lege + statens giftsentral, som vi sjekket med, sa at det er ok å male med vannbasert maling med god utlufting. Og ikke holde på så lenge av gangen..... Oljebasert maling skal man ikke male med når man er gravid..
gerd Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Stemmer dette. Dette med oljemaling er riktig. Det som også er et poeng her er at man ikke bør vaske seg med white sprit og det slipper man jo med vannbasert maling.
janicke78*fødeklarovertermin* Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 står mye ra info og tips på grønn hverdags nettsider.. bare å søke opp der... har malt selv .. greit å kjøpe miljøvennlig (svanemerka) vannbasert maling.. råder til å være ute mede å male i god tid... hadde vinduene oppe på soverommet i to tre uker før lukta var borte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå