Gå til innhold

Vurderer å bli fosterforeldre..


blondie30

Anbefalte innlegg

Noe vi har tenkt på i en del år, har jo tre barn selv, men føler godt jeg kunne tenkt meg fler.. P.g.a fortsatt kraftig BL er det uaktuelt å få fler egne barn.. Men at vi kunne ha hjulpet en liten gutt el jente med et godt hjem føles som en god ting vi kunne tenke oss... Var på et sånn info møte i går, og forstår som behovet er stort..

Men er jo utrolig mange ting å tenke på... Noen som har erfaringer, el kjenner noen som har .. Noe å dele med meg, mens jeg tenker ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet om noen som har gjort det... og det har gått strålende... jeg ville iallefall ha ønsket en unge som ikke var så veldig stor.. maks 5/6 år... jo eldre de er jo mer baggasje har de med seg!

La oss si en 2 åring har lettere for å innrette seg mener da jeg!

 

Disse som er 12 år osv har veldig ofte en diagnose eller har en utagerende atferd og da står det gjerne i avsia (i de etterlysningene av forsterforeldre)at de kanskje ikke ønsker søsken p.g.a sjalusi etc eller andre årsaker. Det skal jo så godt det lar seg gjøre passe inn i det livet dere har samt med de barna dere har:)

 

syns det er utrolig flott tanke, en som jeg har tenkt selv faktisk:) Diskuter nøye før dere bestemmer dere iallefall:))) men det er som du skriver, et utrolig stort behov der ute, og mange som dessverre ikke har det så bra :(

du får jo god lønn for det, men det krever også utrolig masse av deg i form av oppfølging bla!

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var som å lese min ønskeliste :-) Jeg har hatt lyst til å gjøre det lenge, men vi har blitt enige om å vente til de andre er litt større, og huset er litt større.

Så mange barn som trenger noen som virkelig bryr seg, OG voksne som trenger hjelp til barna. Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar... Vi er fortsatt i tenke boksen her, helst mannen som syntes det er vanskelig, og vi må jo være enige og ønske det begge to :) Så får se det an... Blir i tilfelle aktuelt med små barn hos oss 0 - 5 år, er liksom det vi "kan, og" tror de har lettere for og omstille seg/skli inn i familein. Større barn/ungdom har ofte større problemer og det tror jeg kan være vanskelig for oss og takle som har 3 egne barn også og ta oss av.. Men må si ære være de som tar på seg den oppgaven :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...